Beantwoorden
Hanchi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Ik heb al veel geportforward in het verleden, maar nu ineens werkt het niet meer. Enkele maanden geleden werkte het perfect, nu ik het opnieuw nodig heb, slaag ik er niet in om deze poort open te zetten. Voor zover ik weet heb ik alles correct ingevuld.

Ik heb ook al naar de Telenet support gebeld omtrent dit probleem. 'Dit zou moeten  werken' was hun antwoord. Daarna hebben we samen beslist om voor een volledige reset van de modem te gaan (wat niet hielp), en vervolgens ben ik zelf om een nieuwe Docsis 3.0 modem gereden. Toch werkt de portforwarding nog altijd niet. Verder willen ze mij niet helpen bij de Telenet support omdat 'ze dit niet ondersteunen' en 'dit buiten hun opleiding valt'. Als jullie hier geen oplossing voor hebben zou ik anders graag deze modem gewoon als bridge instellen, en mijn portforwarding doen op mijn tweede router, maar ik weet niet waar ik dit kan instellen.

Bedankt, alles helpt.

Screenshot_1.png

0 Likes
6 reacties
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Dag Hanchi

 

Ik zou eens proberen om poort 7777 zowel een lijn in te vullen voor TCP als UDP (in plaats van het op "beide" te zetten). Geloof dat dit een foutje was in het systeem?

 

Draait hetgene dat je wilt portforwarden ook al reeds? Want die websites die kunnen soms niet checken of het openstaat indien er niets draait op die poort.

 

Hopelijk helpt dit.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Soms loopt het een beetje stug. Maar je hebt net een nieuwe modem geplaatst? Dan raad ik aan om eerst eens via "mijn telenet" de modem her op te starten. Kan ruim 5 minuten duren. Dus NIET stroom uittrekken of zo.

En dan eens opnieuw te proberen. Zou moeten lukken zeker voor IPv4. Niet voor IPv6.

En zet uw DMZ op 192.168.0.0 want nu overlap je. Je zet eerst alles open via DMZ en dan wil je nog specifiek forwarden. Werkt niet. Het is of het een of het ander.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
SjCr
Professional Meerweter
Berichten: 114
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! Safespot WOW, overzichtelijk!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

@igvfer

Klopt helemaal, heb er grandioos overeen gekeken. (da's een dikke +1 waard)

DMZ + Port forwarding werkt niet.

--------------------------------------------------------------
"There is never enough time to do it right the first time."
-- Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren. --
0 Likes
Hanchi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Merci iedereen, ik test het zo eens uit!

0 Likes
Hanchi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Alright, ik voel mij compleet mentaal geretardeerd. Omdat ik over dat DMZ adres heb gekeken ben ik ongeveer 5 uur bezig geweest om dit te proberen oplossen. Maar dat was dus het probleem, dat DMZ adres. Een stomme overlap. 'Beide' selecteren bij het portforwardinginterface werkt perfect, dat was geen probleem.

0 Likes
Hanchi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Alles op zijn plek! Netjes! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forwarding Werkt Niet Zoals Het Zou Moeten

Misschien nog een tip: Als je poorten wilt testen, gebruik niet de online tests. Deze zijn zeer onvoorspelbaar. Wat ik heb gedaan is gewoonweg een Minecraft server maken, klinkt onnozel maar deze kun je makkelijk testen, en op het gewenste ip zetten. Nog eens bedankt voor de hulp iedereen!

0 Likes