Beantwoorden
Simon_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding beveiligen

Is er een mogelijkheid om port forwarding extra te beveiligen?

Zodanig dat bijvoorbeeld enkel maar de personen met een bepaald mac-adres deze kunnen bereiken?

Alvast bedankt voor de feedback!

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Port forwarding beveiligen

Er zijn andere manieren om je te beveiligen. Hangt ook af van welk programma je wil bereiken via portforwarding. Bijvoorbeeld: je draait een UltraVNC server en je wil met een viewer verbinding maken, dan kan je een gebruikersnaam en/of wachtwoord instellen voor die server.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding beveiligen

Dat hangt af van programma tot programma. Op de poorten die je openstelt zelf kan dit niet. Bijvoorbeeld voor een VPN verbinding kan ik op mijn VPN server bepaalde adressen weigeren of toestaan. Vergelijk portforwarding met een telefoonnummer. Je zet de poort open (je geeft je telefoonnummer aan iemand), iedereen kan binnen (iedereen kan bellen), maar op je toepassing kan je weigeren of toestaan (je kan bepaalde nummers blokkeren).

Het is vooral van belang dat je login en paswoord voldoende sterk maakt. bankkaart laten rondslingeren en pincode erbij steken is ook niet slim.

Bij elk programma kan je wel minder of meer restricties toepassen. Ik heb een IP videofoon, als ik daar een paar keer een verkeerd paswoord gebruik om in te loggen dan wordt ik voor een tijd geblokkeerd.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Simon_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding beveiligen

Bedankt voor de feedback, op mijn open poort zit er momenteel een gebruiksnaam/wachtwoord. Dit vind ik voor mezelf nog niet veilig genoeg en zocht nog naar andere manieren om dit extra te beveiligen. Zouden er nog andere opties mogelijk zijn? 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5234
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Port forwarding beveiligen

Voor Netweters heb je toch ook enkel een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven, wat is het verschil?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding beveiligen

Stuur geen gebruikersnaam of wachtwoord door op een onbeveiligde verbinding.

Gebruik een lang wachtwoord. Lang is natuurlijk relatief. Ik ga voor minstens 16 tekens.

Als ongewenste gasten erin slagen om uw gebruikersnaam en wachtwoord te achterhalen, achterhalen ze ook wel uw mac-adres en zijn ze toch binnen.

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Port forwarding beveiligen

Een professional geraakt overal binnen. Als het Belgisch leger en de staat gehackt konden worden destijds...

Maar een professional gaat zich niet amuseren om bij U binnen te breken, want daar valt niet te rapen wat hij kan vinden op bovenvernoemde sites. De kick en de macht om te kunnen zeggen: kijk ik ben hier binnen geraakt.

Never trust in Dust
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5203
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding beveiligen

En de niet professioneel vindt met een paar muisklikken al het nodige gereedschap.

In de website van Piet Snot is niemand geïnteresseerd. In het gebruik van zijn computer wel. Kan gebruikt worden om wat meer mining te doen naar cryptomunten. kan ook gebruikt worden om spam mail te verzenden of als tussenpost om het tracen van berichten te bemoeilijken. Hiervoor moet natuurlijk deze computer eerst besmet worden. 

Zij die zulke zaken doen werken op basis van de grote aantallen en niet op basis van grote inspanning. Hoeveel gebruikers zijn er nog die voor de handliggende wachtwoorden gebruiken? Zeer veeeel. Hoeveel zijn er niet die op om het even wat klikken op een webpagina? Nog veeel meer.

Simon_
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port forwarding beveiligen

Daar hebben jullie natuurlijk allemaal wel gelijk in, ik wil gewoon graag het maximum eruit halen die in mijn mogelijkheden ligt. 

Bedankt iedereen voor de feedback!