Beantwoorden
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Wij hebben sinds een tijdje geleden de nieuwe 360 wifi modem gehad. Intussen hebben wij wat problemen gehad met diensten die maar half werkten maar die intussen volledig zouden moeten opgelost zijn en volgens de klantendienst zou alles aan zowel de diensten als de modem 100% functioneel zijn.
Nu zit ik met het volgende: ik heb thuis een server waarmee ik verschillende dingen run zoals bijvoorbeeld een gameserver (Minecraft specifiek), een fileserver (met een FileZilla server eraan), bots voor Discord, enzovoort. Vroeger was dit allemaal geen probleem, maar nu lijk ik verschillende dingen niet meer in orde te krijgen.

Poorten zoals 25565 en 21 krijg ik onmogelijk open maar poorten zoals 20 en 3389 gaan dan wel. Ik heb geen enkel idee wat er misloopt of wat ik misdoe. Uit wanhoop heb ik de DMZ willen instellen maar dit werkt niet op de Mijn Telenet site (ik kan een getal invoeren maar nergens opslaan).

Wat heb ik geprobeerd: Modem gereset, alle portforwardingregels proberen verwijderen (lukt ook niet, die blijven staan voor 1 of andere reden), op mijn server alle firewall instellen gereset en opnieuw geprobeerd, in elke regel gewisseld tussen alle protocols, server ip al paar keer veranderd.

 

poorten.png

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Port forwarding werkt niet meer

0 Likes
22 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Wat mij opvalt. Je verschuift externe poorten  20 - 21 naar 21 en 22. Is daar een reden voor? Je gaat overlappen en dat kan voor moeilijkheden zorgen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Worden 20 & 21 niet gewoon allebei naar 21 verwezen? De 20 toont hij als open, de 21 niet. Nu, besides that, ik heb die regel ook al eens verwijderd maar poorten zoals 25565 blijven onmogelijk open te zetten. I am out of ideas 😅

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Nee, als je een range van poorten verwijst dan wordt die verwezen naar een andere range van poorten. 20-21 naar 21 wil eigenlijk zeggen externe poort 20-21 naar interne poort 21-22.  Om ze allebei naar poort 21 te verwijzen moet je aparte regels aanmaken. Bijvoorbeeld externe poort 20 naar interne poort 21 en ook externe poort 21 naar interne poort 21. Ik vrees dat daar een conflict zit. Zoals je nu doet zoals je nu doet moeten zowel  zowel poort 21 en 22 openstaan op je server. Dan verwijst 20 naar 21 en 21 naar 22.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

ohhhh okay, well, zo weer iets bijgeleerd 😄

nu, ik heb deze regel ook al verwijderd maar lijkt nog altijd niet te werken. Zou er nog iets anders kunnen zijn dat verkeerd zit?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5223
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Mogelijk is het protocol niet juist.

Als het voor Minecraft is dan:

janne_man_0-1696972007850.png

bovenstaande is een extract uit deze Engelse Wikipedia.

0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Dus Minecraft heeft beide nodig, nu, ook met het protocol op both wilt hij het nog altijd niet doen

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Dit is misschien ook een nuttige link: https://www.hostinger.com/tutorials/how-to-port-forward-a-minecraft-server

Hou er ook rekening mee dat je die poort ook moet openzettenin de firewall of antivirussoftware op het toestel waarop je minecraft draait.

En kijk zeker nog eens het IPadres na dat je hebt vastgezet vermoed ik.

En inloggen op je minecraft server gebeurt door publiek-ipadres:25565 of als je DDNS hebt ddns-naam:25565



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Eerst en vooral, alvast bedankt voor de hulp! 😄
De IP is static gezet op 192.168.0.80, firewall rules zijn toegevoegd en de anti virus (basis van windows) staat uit. Ik kan beide met de FTP server als met de Minecraft server lokaal verbinden vanop mijn pc, het lukt puur niet vanaf ik extern wil proberen.

Had ook al eens geprobeerd de firewall compleet uit te zetten, zowel op de windows als vanuit Mijn Telenet, maar nog altijd niks

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Als het intern kan dan moet het mits de juiste portforwarding ook extern kunnen. Zoek je publiek IPadres op en dat begint NIET met 192.168.0.x. Dus extern moet het zijn publiek-ipadres:poortnummer.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Bedankt voor je antwoord,

Ik heb intern met de publieke ip geprobeerd en extern met de externe. Intern geen probleem, extern werkt niet.

0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Heb ik misgetypt:

Intern werkt het met de local ip, extern geprobeerd met de externe ip. Intern lukt, extern niet

SiliconWolf
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Verander-je-wachtwoord-dag Jij bent af! Twee handen vol! Follow the reader, reader!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Dus als ik het goed begrijp  zijn al je instelingen hetzelfde van toen het nog werkte, maar na het gebruik van de nieuwe modem is het gestopt met werken?

 

Dan lijkt het redelijk logish dat het niet aan je port forwarding regels...

Het conflict van niet kunnen opslaan heb ik ook al gehad, en eigenlijk niets aan kunnen doen.

Hopen dat telenet het oplost 😕

0 Likes
Jaoryx
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Exact dit dus

0 Likes
Ex-Netweter
 

Port forwarding werkt niet meer sinds 360° modem

Verspil hier je tijd niet mee! Het IT-systeem van Telenet zit vol fouten en de configuratie via "Mijn Telenet" is niet heel logisch.
Mogelijks ligt de fout gewoon bij Telenet en heeft de Telenet-klantendienst geen directe oplossing voor dit probleem.

Als je snel een oplossing wil, wissel je best meteen je 360°-modem voor een CV8560E (zonder Wifi) die je in bridge-mode (MAC pass-through) configureert voor gebruik met een eigen Wifi-router.
Je moet bridging dan instellen via Mijn Telenet: Je Thuisnetwerk > Geavanceerde instellingen > Netwerk

In het tabblad "Netwerk" kopieer je dan het MAC-adres van je eigen Wifi-router dat bij "Verbonden gebruikers" staat naar het MAC-adres veldje bij Bridging.
Daarna de wijzigingen opslaan en de modem herstarten en je eigen Wifi-router zal dan een publiek IP-adres hebben.

Port forwarding kan je dan zonder problemen instellen op je eigen Wifi-router.