24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hallo,
Ik ben bezig met verschillende servers op te starten voor klein gebruik. Vroeger gebruikte ik een cisco router maar nu heb ik een modem/router in 1 van telenet.
Ik heb een ftp-server lopen op poort 800 ge-portforward met een range van 55000 tot 56000 en deze loopt vlotjes en is gevonden door mijn dns.
Daarnaast wil ik ook een Webserver open zetten via apach. Maar wat ik ook doe, mijn dns wil de poorten niet vinden. ook als ik portcheck doe kan hij de open poorten niet vinden.
Ik heb wat gezocht en na gevraagd. Poort 80 zou standaard open moeten zijn. poort 443 weet ik niet. maar ik heb al geprobeerd om deze toch maar eens te forwarden zonder succes. Ook heb ik geprobeerd om andere poorten te gebruiken. poort 850 en poort 4433. Maar ook deze zijn niet vindbaar voor mijn dns en portscan.
Volgens mijn routerinstellingen zijn ze open maar als ik ze zoek staan ze op gesloten.
Na wat op de site van telenet rond te neuzen heb ik gelezen dat ze portscan niet toestaan. Maar ik begrijp niet waarom poort 800 wel gevonden wordt en poort 850 niet terwijl ze dezelfde instellingen hebben. beiden dmz computer met statische IP. Protocol op beide en actief.
Ik heb ook al geprobeerd de router te herstarten om zo de wijzigingen te kunnen door voeren maar ook dit gaf geen oplossing.
Kan iemand mij dit vraagstuk oplosen?
Mvg
Ik heb ook al gemerkt dat poort 80 openzetten bij Telenet niet altijd werkt. En portswitching is ook niet mogelijk op de Telenet Homegateway.
Ik sap ook niet echt wat je hiermee bedoeld:
"Ik heb een ftp-server lopen op poort 800 ge-portforward met een range van 55000 tot 56000 en deze loopt vlotjes en is gevonden door mijn dns."
Heb jij nog ergens een eigen router tussen staan waar je portswitching op doet?
Ik zou in elk geval geen 1000 poorten openzetten als ik er maar eentje nodig heb. Als ik FTP heb draaien op een intern IPadres op poort 800 lijkt het mij logisch alleen die poort te forwarden.
Mijn logica in de home gateway is poort 800 forwarden naar IP adres 192.168.0.x = computer waar uw FTP server op draait.
@Ex-Netweter
Er zijn heel veel meldingen van problemen met port-forwarding.
Wat ik je aanraad, is je HGW omruilen voor een modem-only om dan zelf een router te plaatsen.
@Arthur2 schreef:@Ex-Netweter
Er zijn heel veel meldingen van problemen met port-forwarding.
Wat ik je aanraad, is je HGW omruilen voor een modem-only om dan zelf een router te plaatsen.
Zo te zien wel maar ik heb tot op heden (hout vasthouden) geen problemen gehad met portforwarding naar o.a 3 camera's, mijn NAS en een aantal toepassingen zoals DSfoto enz. en ook voor een VPN verbinding. Enkele basisregels voor portforwarding respecteren en je komt al een heel eind.
Dat is waar. Maar sommigen hebben zelfs met 1 poort problemen. Ik dacht dat de modem omwisselen soms hielp. Ik heb een modem-only dus heb ik er zelf sowieso geen last van.
@Ex-Netweter
Zoals igvfer al zei, pas de regels goed toe.
Alshet dan nog niet werkt, reset je modem.
Als het dan nog steeds niet werkt, ga je modem dan omwisselen (soms werkt dat) of je kan hem omwisselen voor een modem-only zoals ik al zei.