Beantwoorden
Wezzler
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Portforwarding voor server

Sinds dinsdag 1 maart werken onze Minecraft servers die ik en mijn broer hosten vanaf onze computers niet meer. Dit was voorheen geen probleem. Alle portforwarding is juist ingesteld, zelfs onze IP-adressen hebben we nagekeken en indien nodig ook instellingen daar aan aangepast maar onze vrienden kunnen nog steeds onze servers niet joinen, wij zelf wel. Ik heb zo snel mogelijk een oplossing nodig en Telenet zelf ziet het precies niet zitten om te helpen.

 

Ik heb deze servers nodig voor series op mijn youtubekanaal en mijn kijkers willen zo snel mogelijk een volgende aflevering. Dus aub, iemand een oplossing?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding voor server

Publiek IP adres nog altijd hetzelfde? Portforwarding nog altijd OK op "mijn Telenet" of is het via een eigen router?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wezzler
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party!

Portforwarding voor server

Het publiek IP is onveranderd en wat bedoel je met: "Portforwarding nog altijd OK op "mijn Telenet" of is het via een eigen router?"

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Portforwarding voor server

Als ik het goed heb gebruikt Minecraft standaard port 25565. Is dat bij jullie server ook zo?

 

Ga dan bij mijntelenet eens zien onder  >Mijn Internet>Draadloze instellingen>Geavanceerd

Bij de tab "IPv4 firewall & port forwarding" zou er het locaal IP adres van jullie server en de port 25565 moeten tussenstaan, met als protocol Beide en status Actief.

Indien dat niet zo is, moet je het zo instellen.

 

Indien jullie niet de Telenet draadloze router gebruiken maar een eigen router in combinatie met een gewone Telenet kabelmodem, dan is het natuurlijk anders. In dat geval dienen jullie de handleiding van die router te raadplegen om uit te zoeken hoe  je daarop port-forwarding moet instellen.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes