Beantwoorden
Karel_Peeters
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Ik probeer poort 25565 te forwarden via de telenet modem om een server voor het computerspel "Minecraft" the kunnen hosten. Dat wilt helaas niet lukken, hier zijn enkele screenshots die het probleem beschrijven:

De portforwarding instellingen: 

A

De verbonden apparaten, in rood aangeduidt het apparaat waarnaar ik wil portforwarden (dus het ip-adres is juist):

B

Maar als ik dan via www.whatsmyip.org/port-scanner/ check of poort 25565 open is dan krijg ik dit te zien, zelfs als staat het programma dat die poort nodig heeft aan:

C

 

Mijn computer is rechtstreeks met een kabel verbonden met de telenet modem. Op het netwerk staat ook nog een linksys router waarvan de DHCP server uitstaat en die dus dienst doet als een access point. Ik heb al geprobeerd zowel de moden als de computer te herstarten, zonder success. Ik heb de klantendienst van telenet al gebeld, maar die zeiden dat ze portforwarding officiëel niet ondersteunen en ze raadden mij aan naar hier te komen.

 

Ik weet niet goed hoe ik moet uitzoeken of het probleem bij mijn computer, bij de modem of nog ergens anders zit. Kan iemand mij helpen?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding wil maar niet lukken

We zullen nog eventjes moeten wachten tot we de afbeeldingen te zien krijgen. Dus dat wordt tot morgen tijdens de kantooruren.

Als ik een beetje rondneus heb je enkel UDP nodig dus zou ik dat eens nemen ipv "beide".

Bij  de modem instellingen (mijn.telenet)zie je volgens mij toch als de regel erin staat voor die poort?

En dan zal je vermoedelijk op je PC (win10?) een firewalle regel moeten maken, denk ik, die die poort openzet op je PC.

Bij win 10 heb je onderaan een vergrootglas, klik daarop en tik in Firewall. Klik dan op firewall mlet geavanceerde beveiliging. Volg de instructies om een poort open te zetten.

Lees ook dit artikel: http://windows.microsoft.com/nl-be/windows/open-port-windows-firewall#1TC=windows-7



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Portforwarding wil maar niet lukken

Als je een witte Telenetmodem hebt, dan kan je beter niet BEIDE gebruiken,  maar voer een aparte portforwarding in voor TCP en voor UDP.

Dus dan heb je 4 ingevulde lijnen i.p.v. 2 ingevulde lijnen.

0 Likes
Karel_Peeters
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Ik heb een regel in windows Firewall over Mincercraft op "allow connections" gezet, en nu werkt het (dus zeer veel dank daarvoor).Oof ik nu BEIDE of TCP/UDP apart deed bleek geen verschil te maken, maar toch ook bedankt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding wil maar niet lukken

Blij dat het werkt en dat we met meedenken een oplossing hebben kunnen geven.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes