Beantwoorden
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Hoi,

 

Ik heb vanalles geprobeerd om dit te laten lukken, maar helaas zonder resultaat.

 

telenet 1.png 

 

Poort 1081 wil maar niet openen met protocol 'beide'.

mijn Default Gateaway is : 192.168.187.1

Maar mijn lokale IP is: 192.168.187.177

 

Heb geen andere modem of router behalve de standaard   24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS) van Telenet.

 

Weet iemand raad? 

 

 

 

15 reacties
LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Portforwarding wil maar niet lukken

Al geprobeerd via WAN ip-adres (extern ip adres)

Waarvoor wil je deze eigenlijk gebruiken???? Ip-camera ofzo??

0 Likes
LucDB
Freshman Meerweter
Berichten: 75
Topicwurm! Goed bezig! π-DAY! O dierbaar België..

Portforwarding wil maar niet lukken

Ik begrijp eigenlijk niet waarom je 2x hetzelfde lokaal ip-adres opvraagt

0 Likes
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Neen, om via CCproxy met mijn PC te verbinden. 

0 Likes
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Om 2 verschillende poorten te openen.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding wil maar niet lukken

@Networker234  Begin eerst al met poort 1080 niet te forwarden. Staat uitdrukkelijk op uw bijgevoegde schermafd

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding wil maar niet lukken

Probeer eens afzonderlijk poort 1081 TCP en volgende lijn poort 1081 UDP

Je kan ook eventueel zetten beginpoort 1080 - eindpoort 1081 UDP.  Omdat ik zie dat je ook poort 1080 UDP wilt openzetten.

 Poort 1080 is niet bruikbaar voor TCP en misschien ook niet voor UDP

Voor welke toepassing wil je dit gebruiken?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken


@igvfer  schreef:

Probeer eens afzonderlijk poort 1081 TCP en volgende lijn poort 1081 UDP

Je kan ook eventueel zetten beginpoort 1080 - eindpoort 1081 UDP.  Omdat ik zie dat je ook poort 1080 UDP wilt openzetten.

 Poort 1080 is niet bruikbaar voor TCP en misschien ook niet voor UDP

Voor welke toepassing wil je dit gebruiken?



Net beide geprobeerd en was niet zeker met het laatste deel dus ik laat je even zien wat ik heb gedaan.

Net met een portscanner gechecked nog steeds gesloten :'(

 

2.png

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding wil maar niet lukken

Ben je wel zeker dat je met je poortscan programma of app wel kunt zien wat je wil zien?

Ik heb één poort geforward op  mijn hgw. Deze poort zie ik niet als open met een app diie open poorten zoekt. Nochtans gebeurt het doorsturen van het signaal correct.

 

Kan je niet een test doen om te zien of het signaal via internet toch niet toekomt. Misschien heb je een heel ander probleem dan een 'open poort'.

0 Likes
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Hebt het geprobeerd maar zegt nog steeds dat het niet werkt m.a.w poort gesloten. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding wil maar niet lukken

Je bent wel zeker van het juiste IP adres? Want ik zie een IP adres toegekend in de DHCP range van Telenet. Dit best veranderen naar iets tussen 192.168.0.2 en 99.

Poortnummers correct?

Nogmaals mijn vraag voor welke toepassing wil je dit gebruiken?

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding wil maar niet lukken


@Networker234  schreef:

Hebt het geprobeerd maar zegt nog steeds dat het niet werkt m.a.w poort gesloten. 


Dat het niet werkt, neem ik aan. Daaruit de conclusie trekken dat de port niet geforward wordt vind ik een stap te ver. 

Ik weet hoef ook niet te weten hoe je controleert of een port 'open' is, maar ik weet wel dat elke app of programma niet altijd de juiste informatie geeft.

Ik stel voor dat je op een computer binnen uw lan waar ook uw proxyserver staat de controle doet met: https://www.ipfingerprints.com/portscan.php .

Best geef je een korte range op zoals 1080 1081.

0 Likes
Networker234
Experienced Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

Portforwarding wil maar niet lukken

Heb het net geprobeerd en gaf me dit. port 1.png

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding wil maar niet lukken

Ik gebruik meestal deze online scanner http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/

Ik zie ook helemaal onderaan dat UDP op open/filtered staat. Blijkbaar staat die dus open.

Ik weet nog altijd niet voor welke toepassing je dit gebruikt maar je kan ook eens proberen door via een webbrowser te surfen naar ipadres:poortnummer (Ipadresdubbelpuntpoortnummer) maar dat is natuurlijk afhankelijk van de toepassing.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwarding wil maar niet lukken

@Networker234

uw ccproxy draait op een Windows computer. Heb je op die machine de poorten open gezet?

Weet dat als je de port forwarding op mijn telenet aanpast, dat het even duurt.  Als je op wijzigingen opslaan klikt en je krijgt niet het scherm dat je aanpassingen opgeslagen zijn, is er niets gebeurt. Krijg je wel dat scherm en zie je aan de tab van je browser dat her nog aan het draaien is, wacht dan. Snel wijzigen achter elkaar lukt niet.

 

Over ipfingerprints.com:

Onmiddellijk onder het resultaat staat 'click here ...', als je daarop klikt kan je de betekenis lezen van het resultaat.

Het resultaat dat je krijgt is niet het resultaat van de router, maar van de eindbestemming, dus uw machine met achteraan 177 als ip adres.

Het is daarom ook belangrijk dat je in ipfingerprints ook 'detect os' aanvinkt.

Ik denk dat je het beste resultaat zult hebben met volgende zaken aangevinkt: Syn stealth, TCP & ICMP, UDP scan, RPC scan en Detect os. Het scannen duurt wel even op 1 poort.

 

@igvfer open/filtered betekent niet dat de poort open staat. Dit betekent dat ipfingerprints niet kan bepalen of de poort openstaat of dat ze geblokkeerd wordt door de firewall. Eigenlijk weet men niets hiermee. 

0 Likes