Beantwoorden
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

Beste Netweters,

 

Ik wil nog eens een oud zeer in herinnering brengen, dat al jaren bestaat maar waar blijkbaar weinig weinig inspanningen worden gedaan door telenet om dit te verhelpen, met name de portforwarding.

 

Meer er meer is er nood om portforwarding in te stellen en de telenet-modem laat dit weliswaar toe, maar het aantal regels is beperkt. Dit is iets wat al langer een issue is en wat me toch niet zo'n opgave lijkt om dit softwarematig op te lossen niet?

 

Ik weet wel dat je dit zelf kan oplossen door een eigen router aan het netwerk te hangen en een DMZ in te stellen, maar lijkt me wel een service te zijn die telenet mag/moet aanbieden.

 

Hopelijk wordt deze post voldoende bekeken en kan dit er mogelijks te leiden dat telenet dit na jaren wachten eindelijk eens aanpakt.

 

Titel gewijzigd door NV1 (mod) | Vorige titel: Portfowarding

0 Likes
8 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Andyds  Wat mankeer je nog specifiek aan de portforwardingregels van "Mijn Telenet"? Forwarding is er, switching is er en dat is het wat de andere routers ook maar doen. Hooguit zal een eigen router aan port triggering doen maar ik denk dat er maar heel weinig zijn die dit echt gebruiken. En meestal doen routers dit automatisch.

Bij mij werkt de portforwarding perfect op de Telenet router voor diverse toepassingen (IP camera's, VPN server, FTP server, en nog andere dingen)

 

De beperking van switching en het aantal regels is ondertussen al meer dan een jaar aangepast.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

Instellen van de regels werkt perfect. Dat is het probleem niet, maar het aantal regels is beperkt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Andyds  Vroeger 10, nu zijn er dat al veel meer hoor. Ik heb nog niet geprobeerd hoeveel. Maar ik vermoed toch al een 30 regels. Soms kan je het aantal regels verminderen door te combineren. Bijvoorbeeld een Synology NAS gebruikt de poorten 5000 (Http) en 5001(https), dit kan je combineren op 1 regel. Hetzelfde voor mijn camera's, die gebruiken ook 4 poorten. Die zet ik in een volgorde bijvoorbeeld 10001 tot 10004.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5855
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Andyds  ik heb geen poorten ingesteld maar heb net eens veel regels toegevoegd en zit al aan de 30 regels die ik kan toevoegen. Dus het is wel zeer uitgebreid geworden. 

Mijn modem een Docsis 3.1 E-router. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@igvferbedankt, ik dacht dat dit nog steeds beperkt was tot 10. Enig idee of dit type modem afhankelijk is of niet?

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Andyds  Ik denk dat dit algemeen is nu. Tenzij dit nog anders is voor heel oude modems. Maar ik denk het niet. Eventueel eens een reset uitvoeren op je modem/router zodat je de nieuwste firmware binnen haalt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Andyds Welke modem heb je?

Alles over mijn Telenet Modem

 

PS: nog andere feature requests?

Vul gerust ons "wenslijstje" aan voor de Sint (intussen voor de Kerstman) 😁

Klaas wens lijstje - De Netweters

0 Likes
Andyds
Freshman Weetjesweter
Berichten: 16
De vlam zit erin. Dat loopt vlotjes. Follow the reader, reader! Leesbeest!

Portforwardingsregels via Mijn Telenet

@Ex-Netweter docsis 3.0 (zwarte) bij mijn zus en ikzelf een 24*8 DOC 3

0 Likes