Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Problemen met League of Legends

Beste,

Sinds ongeveer een week is het voor mij onmogelijk geworden op het spel League of Legends te spelen..
De maanden/jaren ervoor nooit echt problemen mee gehad, en zelf niets gewijzigd tussen toen het spel wel werkte en niet werkte. Het spel start mooi op, ik kan de voicechat gebruiken, geraak in de champion selection; maar bij het effectief inladen van het spel valt mijn verbinding telkens weg. Ik kan reconnecten, maar dit lukt dus nooit, na een paar seconden wordt ik er weer uitgegooid.
Na uitvoerig contact met hun klantendienst (Riot games) & vele pogingen vermeld zij mij dat het probleem bij mijn ISP ligt. Telenet dus. Maar als ik met de klantendienst contact opneem, wijzen zij weer naar Riot games..

Ik zou dit probleem graag oplossen, maar weet niet goed meer wat ik nog kan doen, of welk van de 2 partijen nu eigenlijk "verantwoordelijk" is.

Tot nu toe heb ik dit gedaan:

- Via het spel zelf een "full repair" uitgevoerd in de instellingen
- mijn graphics drivers geupdate
- windows geupdate

- mijn netwerkadapter geupdate
- het spel volledig verwijderd & geherinstalleerd
- de "hextech repair tool" van riotgames gebruikt om het spel te patchen & herinstalleren

- de modem eens 1min uitgezet

- de modem naar fabrieksinstellingen gereset
- als admin in cmd deze instructies uitgevoerd:

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns

Na instructies van Riot games support het ik via pingplotter een trace opgezet (zie bijlage). Er is erg veel dataloss, maar aan wie of wat dit ligt is mij niet zo goed duidelijk..


Riot support zegt dit:

"One last thing, because this investigation concludes that there are issues with your route, I want to stress that you will need to have your ISP investigate this as the specific problems you're experiencing cannot be resolved in this ticket."


Maar de Telenet-klantendienst verwijst mij naar dit forum door, want het probleem ligt niet bij hun zeggen ze..


In een oude post over een gelijkaardig probleem werd aangeraden om de dns handmatig te zetten naar deze van google, maar deze staat al zo (zie screenshot).


Is er iemand die mij hier aub mee kan helpen? Want ik weet niet goed meer wat nog uit te voeren..

 

 

dns.pnglol pingplotter2.png

0 Likes
1 reactie
Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Problemen met League of Legends

Iemand die @Ex-Netweter kan helpen om League of Legends terug werkende te krijgen? Kudos alvast voor je uitgebreide uitleg. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes