Beantwoorden
carlboel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met dubbele router

Hallo

 

Ik ben ten einde raad, ik heb al heel wat geprobeerd, maar niets lukt, dus hopelijk kan iemand van jullie mij helpen. Sowieso: al heel erg bedankt op voorhand. 

 

Hieronder een visual van mijn netwerkopstelling. Behoorlijk complex, sorry dus 😉

 

Probleem: als ik via mijn iPhone verbinding maak met het netwerk van mijn D-Link router (wat wel de bedoeling is aangezien die sneller is en er een usb-opslag aan hangt) dan vindt mijn iPhone de Apple TV, Sony Blu-ray én Denon AVR-X2000 niet. Maak ik met mijn iPhone connectie met de wifi van de Telenet-router dan vindt die wel de Apple TV, blu-ray en AVR, maar dan weer niet de WDMyCloud of de usb-opslag aan de D-Link router. Het straffe is dat ik dit probleem niet had toen ik nog een Airport Express als eigen router had ipv de D-Link DIR-868L. 

 

Ik snap er gewoon niets meer van. Dus alle hulp is méér dan welkom.

Telenet modem + router.jpg

0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met dubbele router

Vermoedelijk is het zo dat je airport express dubbel Nat automatisch herkende en deze dan ook als AP had ingesteld. Dat is een voordeeltje bij dat ding en meestal gaan mensen eraan voorbij als ze dit installeren omdat ze gewoon niet weten wat ze aan het doen zijn.

Ik zie het schema nog niet maar ik vermoed dat de knoop dus daar zal liggen.

Dus D-link configureren als AP zoals hier, op het forum,  al diverse malen beschreven is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met dubbele router

Nu zie ik wel het schema en zoals ik vermoedde zorgt uw dlink router voor een apart netwerk. Dit hoefde eigenlijk enkel een AP te zijn.

Je kan het gewoon nazien. Al je apparaten zullen een IP adres 192.168.0.x hebben (standaard telenet netwerk). Als je met je smartphone verbindt op de d-link zal je vermoedelijk ee IP adres krijgen 192.168.1.x. Het derde getal (octet) zal anders zijn dan je andere apparaten. Verbind je op de Telenet router dan zal je smartphone ook een IP adres hebben zoals het eerste.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7765
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met dubbele router

Mag ik ook eens vragen of je een routing tabel wil ingeven (blz.89 van je engelse handleiding). Ben gewoon benieuwd of dit kan / zal werken?

Name: willekeurige naam

Netmask: 255.255.255.0

Destination IP: 192.168.0.1 (default gateway van de telenet router)

Gateway IP: 192.168.1.1 (default gateway van de d-link router)

Interface Wan: zal vermoedelijk al ingesteld zijn  op het IP-adres dat de D-Link heeft gekregen van de Telenet modem/router (Home Gateway)

Ik ga er van uit dat je aan de Telenetrouter en Dlink router de standaard DHCP instellingen niet hebt gewijzigd.

Al zie ik in de handleiding van de D-link router dat ze ook netwerk 192.168.0.0 gebruiken. dat zal dan conflicteren met de Telenet router. Beide netwerken moeten verschillend zijn.

http://www.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DIR/DIR%20868L/Manual/DIR_868L_Manual_v1_01_EN_DEU.pd...



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Problemen met dubbele router

@carlboel Met zo'n complex netwerk lijkt me de eenvoudigste oplossing: Ga naar een telenet winkel en ruil de Telenet HGW om voor een standalone Telenet modem. Je hebt een eigen WIFI router, dus je hebt de router functionaliteit van de HGW niet nodig. Beide in het netwerk houden levert conflicten op, tenzij je de router functionaliteit van de Dlink uitschakeld en hem puur als accesspoint gebruikt


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
carlboel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met dubbele router

De oplossing gevonden: de dhcp van mijn d-linkrouter uitgeschakeld en heb een vast ip-adres gegeven. Nadien liep alles vlot.

 

Bedankt voor de input!

carlboel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met dubbele router

Klopt. Maar ik wist niet goed hoe ik dit moest doen. Nu opgelost.

 

Bedankt voor je reactie!

0 Likes
carlboel
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Problemen met dubbele router

Het is ondertussen opgelost, maar toch heel erg bedankt voor je reactie!

0 Likes