Beantwoorden
Erwin3
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! It's your first party!

Router Telenet - Poort openen?

Onlangs kocht ik een Synologie DS216j NAS. Het volgende lukt me voorlopig niet : Graag wens ik Foto's , bestanden, muziek vanop afstand te bekijken via mijn IPhone dmv de app DS photo, DS Audio, DS File. Thuis via mijn WiFi netwerk lukt het om al de foto's te bekijken of bestanden te bekijken maar "ergens anders" lukt het niet met een internet verbinding. Kan u vertellen wat er bijkomend dient t gebeuren (poorten configureren op de telenet router?) zodat ik vanop afstand de foto's ( of bestanden, muziek) kan bekijken/gebruiken? Dank u,

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router Telenet - Poort openen?

Je gaat, in je synology, photostation, routerpoort. Ik heb zelf daar ingevuld 8090 voor HTTP en 8091 voor HTTPS.

In je Home Gateway van Telenet moet je de poort forwarden in dit geval dus 8090 naar het IP adres van je NAS.

Eenmaal je dit hebt gedaan kan je uwpubliekipadres:8090 ingeven en je zou automatisch moeten doorverwezen worden naar Photostation.

Omdat uw Publiek Ip adres kan veranderen is het best om een DDNS service in te schakelen zodat je kan ingeven mijnddnsservice:8090

Ook makkelijk om dit dat in uw apps te configureren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Router Telenet - Poort openen?

ter info: 

synology heeft zelf een DDNS service. Je kan je registreren bij hen vanuit DSM en dan kan je een naam voor je nas kiezen en deze extern aanspreken als

<mijnnas>.synology.me:8090 om je foto's op PhotoStation te benaderen

 

Hier staat meer info hierover: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_ddns


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes