24752
netweters
|
152358
antwoorden
|
20693
vragen
|
Hey!
We zijn ongeveer een maand terug overgeschakeld naar Telenet. Overlaatst wou ik mijn server terug instellen met alle nodige poorten. Hierbij ging het openzetten van de eerste poort zonder moeite. Maar eens ik een tweede poort open wou doen (maakt niet uit welke poort, het gebeurt bij ze allemaal), of UPnP aan wou zetten, kreeg ik de melding "sorry er is iets fout gelopen, probeer later opnieuw!".
Niet alleen dat, maar kort daarna crasht de router precies. Hierbij herstart deze na een paar minuten is deze terug opgestart.
Iemand een idee wat hier foutloopt?
Geen idee wat de oorzaak is, het routerconfiguratiesysteem van Telenet is niet perfect en voor de klant een zwarte doos.
Maar een nietszeggende foutmelding gevolgd door een crash van de router zou niet mogen.
Een alternatieve oplossing is de Telenet-modem wisselen voor de CV8560E E-router die je in MAC-Pass-Through mode kan instellen zodat een eigen router een publiek IP-adres krijgt. Je kan daarna port forwarding instellen op je eigen router.
Ik denk dat de optie "Thuisnetwerk" na de nieuwe layout nog niet volledig bugvrij is.
MAC-filtering werkt bij mij nog niet.
Dan krijg ik ook de melding "sorry er is iets fout gelopen"
De modem herstart gebeurt bij mij niet.
Mogelijk interpreteer je een herstart van de modem/router als een crash.
Bijna onmiddellijk achter elkaak zaken verandere gaf me jaren geleden ook al de melding van het later nog eens te proberen.
inderdaad mogelijk, maar deze "crash" gebeurt niet als ik maar 1 poort open zet (wat dan weer wel lukt).
Het duurt ook niet even lang als een gewone herstart van de router.