Beantwoorden
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Dag

 

Via een oude topic ( https://community.telenet.be/t5/Instellingen-software-hardware/Website-geblokkeerd/td-p/7246 ) ben ik erachter dat mijn router( WAN) ip hoogstwaarschijnlijk geblokkeerd wordt bij mijn homebank en bij PayPal.

Dit zal waarschijnlijk opgelost raken als ik mijn WAN ip kan vernieuwen, alleen weet ik niet hoe dit te doen. Wachten tot de DHCP leasetime verstreken is? hoe lang zou dit dan duren? Of is er een snellere manier?

 

MVG

Cedric.

0 Likes
11 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router ip adres

Telenetrouter? Ik vrees dat je eens 24 u zonder internet gaat moeten zitten. Als je deze zonder stroom zet en weer aan zet heb je 99% kans dat je hetzelfde IP adres krijgt. Ik denk dat je deze 24 uur zal moeten uitzetten.

Eigen router? dan zou ik het zo probreren. Router uitzetten, modem uitzetten en een half uurtje wachten. Modem terug aan, router terug aan en kijken welke je publiek IP adres. Hetzelfde? Dat zou ik in de instellingen clone mac adress aanzetten. Router uitschakelen en opnieuw opstarten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Bedank

 

Het is de telenetrouter die het probleem vormt, dus zal ik hem eens 24 uur uitzetten. Ik laat morgen weten of het geholpen heeft.

 

MVG

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Router ip adres

@landc4life

 

Misschien moet je even nadenken waarom je IP-Adres is geblokkeerd want dat lijkt me niet echt normaal...

Paypal gaat niet zomaar iets blokkeren.

 

Ik denk dat de DHCP lease niet snel veranderd ik heb al maanden achter elkaar hetzelfde ip.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Hey

Ik weet ook niet waarom mijn IP adres geblokkeerd is, als dat al het probleem is. Het is wel zo dat het soms gebeurd. Het feit dat je al maanden dezelfde IP hebt, is omdat je router nooit uit staat. Een dhcp server gaat,wanneer 50℅ van de lease tijd verstreken is, kijken of de cliënt nog online is. Zo ja, verlengt hij de leasetijd van de toegewezen ip  weer naar de begin tijd en telt opnieuw af. Ben je niet meer online, word je IP "gerecycleerd" en hergebruikt. 

Groetjes.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Router ip adres

@landc4life

 

Misschien een DNS probleem? Verander eens je DNS servers en flush de cache.

Anders kan je ook best even contact opnemen met Paypal, zij kunnen dat wel voor je nakijken of dat daadwerkelijk zo is.

 

En zo ver in de details van DHCP was ik nog niet gegaan, bedankt. 🙂

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Router ip adres

@landc4life- Als je geen eigen router hebt, dan gaat het volgens mij lastig zijn om een ander IP te verkrijgen. Mijn ervaring met een modem-only en eigen router is dat je door het MAC adres te klonen onmiddellijk een ander IP krijgt. Helaas is dat geen optie in jouw geval.

 

Wat je kan proberen is Tor Browser.

 

https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

 

Dit is een EXE die niets installeert. Je dubbeklikt op de EXE en kiest een directory waar de map uitgepakt mag worden. Standaard zet Tor die op je Desktop/Bureaublad, maar dat kan je zelf kiezen. Het is ook niet nodig om een shortcut in te stellen. Dat mag je gerust afvinken. Daarna kan je opstarten door op Start Tor Browser te klikken.

 

Omdat de Tor Browser mogelijk via een "exotisch" IP werkt (waar zowel je bank als PayPal achterdochtig kunnen zijn) kan je hem instellen om via een Belgisch IP te werken.

 

Via deze directory:

 

Tor Browser\Browser\TorBrowser\Data\Tor

 

kan je het bestand torrc aanpassen via Notepad/Kladblok. Open het bestand en voeg dit onderaan toe:

 

ExitNodes {BE}

 

Normaal gezien heb je dan een Belgisch IP. Verwacht wel niet dat het snel zal werken. 😉

 

(Maar als dat allemaal te moeilijk is, dan kan je ook gewoon met je smartphone via 4G werken. 😉


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Hey

@Arthur2

 Dat had ik ook al geprobeerd, werkte niet. Maar aangezien het probleem zich op al mijn toestellen voor doet, maar niet als ik met een ander netwerk verbonden ben, verbaast dat me niks. Maar wel een goed idee.

@sb

Lijkt me een strak plan, maar nu staat mijn routers nog uit tot morgenavond, om mijn wan-ip te proberen vernieuwen. Indien het dan nog niet in orde is. Probeer ik jouw oplossing eens. Ik hou je op de hoogte.

 

Groetjes.

0 Likes
Area-57
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
De vernieuwde WIGO? Laat de zon in je hart! My smart Valentine All I want for X-mas is YOU

Router ip adres

Controleer eens of de websites waar je problemen mee hebt geen IPv6 ondersteunen: http://ipv6-test.com/validate.php

Als je alleen problemen hebt met websites die geen IPv6 ondersteunen, dan is het zoals Principis al aanhaalde een DNS probleem.

 

Als je eventueel eigen routers of wifi-uitbreiders gebruikt, schakel die dan eens uit en herstart jouw pc/smartphone/tablet en probeer opnieuw.

0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Hey

 

@Area-57

 

Goed idee, had ik ook al geprobeerd. Ik kan de pagina's(het zijn er meerdere) op geen enkele toestel openen. Tenzij ik bijvoorbeeld verbinding maak via de Telenet router van mijn ouders, die trouwens excact dezelfde instellingen heeft. Dan lukt het wel. Het zal dus niet aan de ipversie of de dns server liggen, denk ik toch.

 

MVG

0 Likes
landc4life
Professional Beetjesweter
Berichten: 9
Laat de zon in je hart! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Router ip adres

Haai

 

Router 24 uur uit laten staan, bijgevolg nieuw IPadres gekregen.

En ja hoor, het probleem is opgelost. Ik ga nu nog 24u evalueren maar als ik hier morgen tegen dit tijdstip niet opnieuw een post plaats, mogen jullie ervan uitgaan dit probleem gefixed is.

In ieder geval thx 4 the help, thx 4 all the posts.

 

Sayanora,

C.

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Router ip adres

@landc4life

 

Goed om te horen! 🙂

Vergeet zeker niet de oplossing aan te duiden.

   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes