Beantwoorden
Davyh
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! It's your first party! Hi there!

Router met gaming poort achter Telenet doccis3.1 wirles

Goede morgen

Ik zou graag een Asus tuf ax 3000 achter mijn Telenet modem zetten en de functie open nat en gaming mode (voorrang aan ps5) gebruiken. Hoe kan ik dit best doen ? 

Stel ik mijn Asus in bij de bij mijn Telenet? 

Of moet dit anders ? 

Bedankt alvast.

 

 

0 Likes
2 reacties
Marie4
Ex-Moderator
Berichten: 12
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Nog geen reader's digest? :-)

Router met gaming poort achter Telenet doccis3.1 wirles

Kan iemand Davyh helpen met zijn vraag? 🙂


Marie | Ex-Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Router met gaming poort achter Telenet doccis3.1 wirles

Er zijn twee modellen docsis 3.1 modem in omloop bij Telenet. De CH8568LG (het "torentje") en de CV8560E. Welk type heb je?

Je heb de CV8560E nodig. Je kunt de CH8568LG in een Telenet center omwisslen en vragen naar de CV8560E, Wel belangrijk te beseffen dat de CV8560E geen wifi heeft. Dit zou geen probleem moeten zijn, gezien de AX 3000 dit kan aanbieden, maar kan invloed hebben wanneer je die op een andere plaats wilt zetten.

Vervolgens kun je dan je eigen router aan de CV8560E aansluiten (de WAN ansluiting van de Asus aan één van de LAN poorten van de CV8560E) en vervolgens via mijn Telenet de bridge functie activeren voor het MAC adres van Asus router.  Je zult vervolgens een publiek IPv4 adres ontvangen voor je eigen router. Met andere woorden, de Telenet router doet geen NAT meer voor het IPv4 verkeer wat vanaf de Asus komt.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.