24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Wij gebruiken reeds jaren telenet e-mail met een client, maar plots kunnen we geen e-mails meer verzenden. De mails komen wel nog binnen via imap. Ik heb uiteraard de instelling al gecheckt en die kloppen zoals telenet hier aan geeft: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
We gebruiken thunderbird, maar ik heb ook het ook reeds geprobeerd op outlook en eM client. Ik heb ook al getest op een android, en op een iphone die het voordien ook deed. Alles zonder succes. Heb telkens poort 587 en 25 geprobeerd; telkens als login ...@telenet.be en t0...; telkens alle soorten beveiliging (ssl,tls,starttls). Ik kreeg onder andere meldingen als "relaying denied".
Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van. Ik heb al gelijkaardige problemen gevonden op volgende pagina's:
http://community.telenet.be/t5/Surfen/Kan-geen-e-mail-verzenden-met-Telenet-account/td-p/13785
https://community.telenet.be/t5/Surfen/SMTP-error/m-p/9764/highlight/true#M1918
Verder heb ik ook al mijn virusscanner af gezet, en de spamfilter van telenet eens uit gezet.
Uiteindelijk vond ik wel een voorlopige oplossing:
smtp.telenet.be
poort:25 (587 ging niet)
zonder verbindingsbeveiling én zonder authenticatie methode
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe (on)veilig is het om zo e-mails te versturen? We zijn telenet business klanten en gebruiken het voor zakelijke doeleinden, dus beveiling is toch wel gewenst.
Groeten
Staat uw datum en tijd goed?
Als ge een proxy gebruikt : staat daat de datum en tijd goed
Hier een uitgebreide uitleg over relaying:
Gebruik je een @telenet.be e-mailadres bij het afzender adres ?
Eerlijk gezegd, ik snap het ook soms niet meer. Gisteren een HTC in mijn handen gehad. Ook altijd gewerkt en nu ook niet mogelijk om mails te verzenden op het telenet mail adres. Alles gecheckt, alles correct, nieuwe sim kaart enz.
Klant was ook doorgestuurd door de helpdesk van Telenet.
En dit is niet alleenstaand.
Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van.
Welke helpdesk heb je naar gebeld? Als je business klant bent kan je best naar de A-desk bellen, die helpen je normaal wel uit de problemen. Ik heb daar nog nooit een antwoord gekregen in de stijl van 'het ligt aan jou'. Zelfs in dat geval zoeken ze het normaal samen met jou uit waar het aan ligt.
Ja, heb de tijd nog eens gesynchroniseerd; proxy gebruiken we niet.
Bedankt voor de link, maar die had ik ook al eens aangeklikt: "If authentication is failing, you will need to contact the SMTP server's administrator." 😕
Ik heb naar het business telefoonnummer gebeld.
Goeie tip, ik zal morgen eens proberen bij de A-desk.
merci
Hier juist hetzelfde probleem
sedert vandaag géén mails meer kunnen versturen via smartphone
alles staat ingesteld zoals beschreven op de website , had vroeger nochtans géén problemen
is er iemand bij telenet die dit probleem ter harte kan nemen
alvast bedankt voor de moeite
PS: poort 25 gebruiken werkt perfect
@Ex-Netweter schreef:
PS: poort 25 gebruiken werkt perfect
niet direct een oplossing bij het probleem, wel een opmerking bij de PS....
poort 25 kan welk werken maar is de standaard SMTP poort en die verstuurd de mails ongeencrypteerd, zonder beveiliging over het internet, inclusief de paswoorden. Daarom is het beter om de 587 poort met STARTSSL te gebruiken. Op voorwaarde dat die werkt natuurlijk...
nog steeds géén mail kunnen versturen met SMTP via poort 587
wie zou kunnen helpen ?
Staat alles juist ingesteld?
https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/e-mail-instellen/
Anders eens naar de helpdesk bellen en laten checken wat er juist wel en niet doorkomt? (wel beetje aandringen tot je een technisch persoon aan de lijn krijgt, want ze proberen je toch eerst af te wimpelen met de standaard antwoorden)
Ik kan emails versturen met poort 587 en beveiligingstype TLS maar wel inloggen verplicht aanvinken en dan nog eens je emailadres en wachtwoord.
Telenet helpdesk gebeld , daar kunnen ze mij géén uitleg geven hoe dit komt , als webmail werkt dan werkt alles volgens hen.... dus email configureren op een Samsung smartphone lukt niet via imap
op de laptop via microsoft outlook lukt dit ook niet ..... volgens telenet zijn zij niet in staat om uw email te blokkeren zodat je niks kan verzenden via imap ..... alle poorten en vinkjes staan juist ( werkte voorheen perfect op beide teoestellen )
wie kan helpen ?
Webmail staat op een webserver en gebruikt dus geen lokale poorten. Dat de webmail werkt, zegt dus niks. Dat krijg je met de Telenet helpdesk mensen die niet technisch onderlegd zijn...
Misschien heel vergezocht: heb je al eens geprobeerd om ergens anders te connecteren en mails te sturen? (buitenhuis, op een andere WIFI)
Er kan altijd ergens iets verkeerd staan op je HGW (poorten dicht of zo) of iets defect zijn.