Beantwoorden
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

Hallo,

 

Wij gebruiken reeds jaren telenet e-mail met een client, maar plots kunnen we geen e-mails meer verzenden. De mails komen wel nog binnen via imap. Ik heb uiteraard de instelling al gecheckt en die kloppen zoals telenet hier aan geeft: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

We gebruiken thunderbird, maar ik heb ook het ook reeds geprobeerd op outlook en eM client. Ik heb ook al getest op een android, en op een iphone die het voordien ook deed. Alles zonder succes. Heb telkens poort 587 en 25 geprobeerd; telkens als login ...@telenet.be en t0...; telkens alle soorten beveiliging (ssl,tls,starttls). Ik kreeg onder andere meldingen als "relaying denied".

 

Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van. Ik heb al gelijkaardige problemen gevonden op volgende pagina's:

http://community.telenet.be/t5/Surfen/Kan-geen-e-mail-verzenden-met-Telenet-account/td-p/13785

https://community.telenet.be/t5/Surfen/SMTP-error/m-p/9764/highlight/true#M1918

https://community.telenet.be/t5/Surfen/Problemen-uitgaande-mail-met-windows-live-mail/m-p/10725/high...

 

Verder heb ik ook al mijn virusscanner af gezet, en de spamfilter van telenet eens uit gezet.

Uiteindelijk vond ik wel een voorlopige oplossing:

smtp.telenet.be

poort:25 (587 ging niet)

zonder verbindingsbeveiling én zonder authenticatie methode

 

Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe (on)veilig is het om zo e-mails te versturen? We zijn telenet business klanten en gebruiken het voor zakelijke doeleinden, dus beveiling is toch wel gewenst.

Groeten

 

0 Likes
16 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2541
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

SMTP problemen

Staat uw datum en tijd goed?

Als ge een proxy gebruikt : staat daat de datum en tijd goed

 

Hier een uitgebreide uitleg over relaying:

http://www.gammadyne.com/relaying_denied.htm


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

SMTP problemen

Gebruik je een @telenet.be  e-mailadres bij het afzender adres ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7963
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

SMTP problemen

Eerlijk gezegd, ik snap het ook soms niet meer. Gisteren een HTC in mijn handen gehad. Ook altijd gewerkt en nu ook niet mogelijk om mails te verzenden op het telenet mail adres. Alles gecheckt, alles correct, nieuwe sim kaart enz.

Klant was ook doorgestuurd door de helpdesk van Telenet.

En dit is niet alleenstaand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

SMTP problemen


Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van.

 


 

Welke helpdesk heb je naar gebeld? Als je business klant bent kan je best naar de A-desk bellen, die helpen je normaal wel uit de problemen. Ik heb daar nog nooit een antwoord gekregen in de stijl van 'het ligt aan jou'. Zelfs in dat geval zoeken ze het normaal samen met jou uit waar het aan ligt.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes

SMTP problemen

Ja, heb de tijd nog eens gesynchroniseerd; proxy gebruiken we niet.

Bedankt voor de link, maar die had ik ook al eens aangeklikt: "If authentication is failing, you will need to contact the SMTP server's administrator." 😕

0 Likes
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

@Area57

Eens gedubbelcheckt: ja

0 Likes
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

@BertXL

Ik heb naar het business telefoonnummer gebeld.

Goeie tip, ik zal morgen eens proberen bij de A-desk.

merci

0 Likes
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

Hier juist hetzelfde probleem

sedert vandaag géén mails meer kunnen versturen via smartphone

alles staat ingesteld zoals beschreven op de website , had vroeger nochtans géén problemen

is er iemand bij telenet die dit probleem ter harte kan nemen

alvast bedankt voor de moeite

 

PS: poort 25 gebruiken werkt perfect

 

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

SMTP problemen


@Ex-Netweter schreef:

 

PS: poort 25 gebruiken werkt perfect

 


niet direct een oplossing bij het probleem, wel een opmerking bij de PS....

poort 25 kan welk werken maar is de standaard SMTP poort en die verstuurd de mails ongeencrypteerd, zonder beveiliging over het internet, inclusief de paswoorden. Daarom is het beter om de 587 poort met STARTSSL te gebruiken. Op voorwaarde dat die werkt natuurlijk...


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

nog steeds géén mail kunnen versturen met SMTP via poort 587

wie zou kunnen helpen ?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

SMTP problemen

Staat alles juist ingesteld?

https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/business/klantenservice/e-mail-instellen/

 

Anders eens naar de helpdesk bellen en laten checken wat er juist wel en niet doorkomt? (wel beetje aandringen tot je een technisch persoon aan de lijn krijgt, want ze proberen je toch eerst af te wimpelen met de standaard antwoorden)


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

Ik kan emails versturen met poort 587 en beveiligingstype TLS maar wel inloggen verplicht aanvinken en dan nog eens je emailadres en wachtwoord.

0 Likes

SMTP problemen

Telenet helpdesk gebeld , daar kunnen ze mij géén uitleg geven hoe dit komt , als webmail werkt dan werkt alles volgens hen.... dus email configureren op een Samsung smartphone lukt niet via imap

op de laptop via microsoft outlook lukt dit ook niet ..... volgens telenet zijn zij niet in staat om uw email te blokkeren zodat je niks kan verzenden via imap ..... alle poorten en vinkjes staan juist ( werkte voorheen perfect op beide teoestellen )

wie kan helpen ?

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

SMTP problemen

Webmail staat op een webserver en gebruikt dus geen lokale poorten. Dat de webmail werkt, zegt dus niks. Dat krijg je met de Telenet helpdesk mensen die niet technisch onderlegd zijn... Gefrustreerde man

 

Misschien heel vergezocht: heb je al eens geprobeerd om ergens anders te connecteren en mails te sturen? (buitenhuis, op een andere WIFI)

Er kan altijd ergens iets verkeerd staan op je HGW (poorten dicht of zo) of iets defect zijn.

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes