Hallo,
Wij gebruiken reeds jaren telenet e-mail met een client, maar plots kunnen we geen e-mails meer verzenden. De mails komen wel nog binnen via imap. Ik heb uiteraard de instelling al gecheckt en die kloppen zoals telenet hier aan geeft: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/
We gebruiken thunderbird, maar ik heb ook het ook reeds geprobeerd op outlook en eM client. Ik heb ook al getest op een android, en op een iphone die het voordien ook deed. Alles zonder succes. Heb telkens poort 587 en 25 geprobeerd; telkens als login ...@telenet.be en t0...; telkens alle soorten beveiliging (ssl,tls,starttls). Ik kreeg onder andere meldingen als "relaying denied".
Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van. Ik heb al gelijkaardige problemen gevonden op volgende pagina's:
http://community.telenet.be/t5/Surfen/Kan-geen-e-mail-verzenden-met-Telenet-account/td-p/13785
https://community.telenet.be/t5/Surfen/SMTP-error/m-p/9764/highlight/true#M1918
https://community.telenet.be/t5/Surfen/Problemen-uitgaande-mail-met-windows-live-mail/m-p/10725/high...
Verder heb ik ook al mijn virusscanner af gezet, en de spamfilter van telenet eens uit gezet.
Uiteindelijk vond ik wel een voorlopige oplossing:
smtp.telenet.be
poort:25 (587 ging niet)
zonder verbindingsbeveiling én zonder authenticatie methode
Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe (on)veilig is het om zo e-mails te versturen? We zijn telenet business klanten en gebruiken het voor zakelijke doeleinden, dus beveiling is toch wel gewenst.
Groeten