Beantwoorden
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

Hallo,

 

Wij gebruiken reeds jaren telenet e-mail met een client, maar plots kunnen we geen e-mails meer verzenden. De mails komen wel nog binnen via imap. Ik heb uiteraard de instelling al gecheckt en die kloppen zoals telenet hier aan geeft: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/e-mails-versturen/

We gebruiken thunderbird, maar ik heb ook het ook reeds geprobeerd op outlook en eM client. Ik heb ook al getest op een android, en op een iphone die het voordien ook deed. Alles zonder succes. Heb telkens poort 587 en 25 geprobeerd; telkens als login ...@telenet.be en t0...; telkens alle soorten beveiliging (ssl,tls,starttls). Ik kreeg onder andere meldingen als "relaying denied".

 

Ik heb reeds 2x naar de helpdesk gebeld, maar die weiten het probleem aan ons. Daar geloof ik niet zo veel van. Ik heb al gelijkaardige problemen gevonden op volgende pagina's:

http://community.telenet.be/t5/Surfen/Kan-geen-e-mail-verzenden-met-Telenet-account/td-p/13785

https://community.telenet.be/t5/Surfen/SMTP-error/m-p/9764/highlight/true#M1918

https://community.telenet.be/t5/Surfen/Problemen-uitgaande-mail-met-windows-live-mail/m-p/10725/high...

 

Verder heb ik ook al mijn virusscanner af gezet, en de spamfilter van telenet eens uit gezet.

Uiteindelijk vond ik wel een voorlopige oplossing:

smtp.telenet.be

poort:25 (587 ging niet)

zonder verbindingsbeveiling én zonder authenticatie methode

 

Maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe (on)veilig is het om zo e-mails te versturen? We zijn telenet business klanten en gebruiken het voor zakelijke doeleinden, dus beveiling is toch wel gewenst.

Groeten

 

0 Likes
16 reacties
Ex-Netweter
 

SMTP problemen

beste forumleden, het is mijn uitgaande email die geblokkeerd wordt .... door wie of wat is niet geweten,

alles reeds geprobeerd, op andere toestellen de configuratie gedaan , op mijn toestel voor test eens iemand anders zijn email geconfigureerd en dit werkt perfect . bij configuratie en verificatie bij uitgaande mail krijg ik de melding " account has been used for spamming please contact abuse@telenet.be"

aan hoe ik mijn mailbox moet configureren heb ik géén boodschap, enkel hoe krijg ik mijn emailadres terug werkend via imap - smtp , blijkbaar is er niemand die dit weet...... email adres veranderen weiger ik te doen ....helpdesk telenet sturrt mij link naar mobile configurator .... dit help NIET

smtpvb.jpg

0 Likes

SMTP problemen

Hoera, na vandaag vriendelijk telefoontje van telenet zelf is het probleem opgelost, mailbox gereset , paswoord veranderd en alles werkt terug zoals voorheen , een dikke merci

telenet is er zich van bewust dat dit bij meerder klanten voorkomt

mail versturen via smartphone en tablet via imap ( smtp ) is terug dik in orde

0 Likes