Beantwoorden
Ex-Netweter
 

SSD en HDD

Allereerst: Ik weet niet of dat dit de beste plaats is voor deze vraag te kunnen stellen.
Maar omdat ik al een volledige namiddag heb gespendeerd naar een antwoord en ik deze nog altijd niet heb gevonden heb ik besloten om deze hier te plaatsen.

 

Dag allemaal!

 

Ik zit met een vrij irriterend probleem:

nl. met mijn spiksplinternieuwe laptop: hij heeft een SSD én een HDD die niet samenwerken.

 

Ik wil de windows-installatie en -opstart bestanden op de SSD houden,

maar alle andere dingen zoals de Windows Apps enzo op de HDD.

 

Ik heb het al voor elkaar gekregen om de foto, muziek, video's, Downloads mappen naar de HDD te halen maar liefst zou ik ook hebben dat alle programma's hier ook automatisch installeren.

 

ps: sorry, maar zouden jullie het windows apps probleem en de automatisch installeren van de programmas willen afscheiden? Dan weet ik een oplossing voor elk tenzij één grote oplossing mogelijk.

 

Alvast bedankt

Tags (3)
0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

SSD en HDD

De bedoeling van SSD is juist om apps = programma's daar te zetten voor een rappere werking. Data kan je beter zoals je zegt op de HDD bewaren. Daar is snelheid van minder belang. Ik zou daar niet echt de moeite doen om dit op de HDD te zetten.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SSD en HDD

Ik ben het eens met @igvfer. Het nut van een SSD is juist om de boel te versnellen. Wellicht is er meer dan genoeg ruimte voor die apps.

Zelf doe ik het ook zo: Windows en andere software op SSD, data op SATA. Op die manier kan ik makkelijk een backup image maken van Windows.

 

Heb je Downloads, Music, Documents, ... overigens op de juiste manier ingesteld, zodat ze op je HDD staan?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

SSD en HDD

Hallo terug

Blijkbaar was er een setting in windows om apps automatisch op de HDD te installeren.
het is dus opgelost.

Bedankt voor iedereen die probeerde te helpen

0 Likes
francis50
Freshman Veelweter
Berichten: 206
Full speed writing! Even demarreren... Topicvreter! Warming up?

SSD en HDD

justNick heeft blijkbaar de oplossing niet gelezen, SSD is voor progjes en HHD voor data, simpel toch

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

SSD en HDD


@Ex-Netweter schreef:

Hallo terug

Blijkbaar was er een setting in windows om apps automatisch op de HDD te installeren.
het is dus opgelost.

Bedankt voor iedereen die probeerde te helpen


 

@Ex-Netweter

 

Je vraag mag dan wel opgelost zijn, het is NIET de beste manier om mee te werken. De bedoeling van een SSD is in principe om de werking te versnellen en dat kan niet als jij die apps op de tragere HDD (SATA) zet. Zoiets zou ik enkel en alleen doen als er niet genoeg plaats is op de SSD en daar twijfel ik heel hard aan.


En als je schrik hebt voor "slijtage": nog vóór die SSD versleten is is jouw oude hardware al vervangen door nieuwe.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes