Beantwoorden
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Safespot geeft volgende melding als ik deze website bezoek. Wel raar want deze website is een die ik zelf beheer en tot enkele dagen geleden kon ik er wel op en nu niet meer. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om deze op een of andere manier als veilig te zetten. Probleem is ook dat waarschijnlijk andere mensen die mijn site willen bezoeken diezelfde melding zouden kunnen krijgen.
Screenshot in bijlage . Kunnen jullie mij hierover snel een oplossing voor geven, daar we deze site bijna willen publiek maken voor onze clubleden? Het gaat om een club van Virtuele flight simulator fans. Aantekening 2020-09-05 180010.png
0 Likes
24 reacties
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

ik zie dat de screenshot nog niet zichtbaar is, hierbij de link naar de site: http://www.brusselsairlinesva.eu

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@TimVerbesselt  Ondertussen is de afbeelding goedgekeurd. Ik zou uw hostingprovider contacteren om na te kijken of er geen malware is geïnstalleerd op uw site. Zeker al uw login en paswoord voor sitebeheer heel sterk maken en SSL inschakelen. Een Let's Encrypt certificaat is normaal gezien gratis te installeren.

Als ik naar de site ga krijg ik ook een waarschuwing en ik kan verder maar dan zie alles door elkaar zonder enige opmaak.

Brussels.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Safespot blokkeert website


@TimVerbesselt  schreef:

ik zie dat de screenshot nog niet zichtbaar is, hierbij de link naar de site: http://www.brusselsairlinesva.eu


Dit krijg ik te zien

Knipsel.JPG

 

0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Ondertussen zou de afbeelding goedgekeurd moeten zijn. 

0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Hoe komt het dan dat er andere mensen met andere firewalls en virusscans zonder Safespot hier dan wel zonder probleem op?

anderzijds zie ik op uw screenshot een mededeling om wel door te kunnen gaan naar de site, die melding heb ik niet. Ik krijg nergens de mogelijkheid om toch door te gaan naar de pagina. 

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Safespot blokkeert website

Safespot voorziet nergens om een site toch te bezoeken.
Je kan deze melden als "safe" en dan zou deze binnen de 48 uur wel te bezoeken zijn.
Maar uit het verleden heb ik gemerkt dat er aan zo een "safe" melding geen gevolg wordt gegeven.
Daarom heb ik safespot ook gedeactiveerd

 

0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Zelfs dat kan ik nergens terugvinden. Niet op de website, als op de Safespot software om deze site als safe te bevestigen. Waar zou ik dat moeten kunnen vinden dan?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot blokkeert website

@TimVerbesselt 

Doe zoals @igvfer  aangeeft en maak er een https van. Dit is absoluut nodig als mensen moeten inloggen. De verbinding moet direct versleuteld zijn.

0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Je bedoelt intern in de Root van de site een https maken. Niet gewoon de site openen met https://...

ik kan het voorleggen aan de main developer. Maa blijf het vreemd vinden dat er mensen zijn die wel zonder problemen op de site geraken en ik ook tot enkele dagen geleden. En ook vreemd dat ik nergens de mogelijkheid zie om Safespot aan te geven dat dit een veilige site is. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot blokkeert website

Je site moet kunnen benaderd worden met https. Hiervoor is er een ssl verbinding nodig. Deze verbinding kan enkel tot stand gebracht worden als er op de site een SSL certificaat is. SSL certifiaten kunnen aangekocht worden. Bij Let's encrypt kan je een gratis certificaat bekomen.

Zeker als er ingelogd kan worden, moch je dit enkel toelaten als het een beveiligde verbinding is (https). De meeste browsers zullen trouwens beletten dat je een invulscherm onbeveiligd spontaan benadert.

0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Begrijp ik volledig maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom ik maar sinds eergisteren geblokkeerd wordt door Safespot en daarvoor niet terwijl dr niets was veranderd. En waarom de meeste anderen er WEL op geraken. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@TimVerbesselt  Ik denk dat uw site ergens gehackt is. En mensen die er wel op geraken gebruiken misschien geen anti virus ofzo. Bij mij is het Kaspersky die waarschuwt, bij anderen windows defender. De oorzaak zal je zeker bij je site moeten zoeken. Ik weet niet bij welke hosting je zit maar die zouden je toch verder moeten kunnen helpen. Want het kan zijn dat dit zelfs veroorzaakt wordt door andere sites op dezelfde server want ik vermoed dat je geen eigen server draait maar wel gedeelde hosting.

Als je zelf je pagina's hebt gemaakt, manueel, kijk dan eens of er geen bestanden tussen staan die verdacht lijken.

Gebruik je wordpress of iets dergelijks dan zeker regelmatig updaten. En de admin sectie goed beschermen met een heel sterk paswoord.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@TimVerbesselt  Ik geraak wel voorbij de melding maar dan ziet de site er zo uit:

 

 

Brussels02.PNG



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot blokkeert website

Ik kon er gisteren in en alles lijkt correct en vandaag ook. Volgens Norton is de site veilig (gisteren en nu)

janne_man_0-1599410705140.png

 

0 Likes