Beantwoorden
bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

Safespot+ meldt 'product is verlopen' (een uur na nieuwe update...). Hoe herstellen?

0 Likes
7 reacties
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

Welkom bij de club!

Een 2-tal weken geleden was mijn licentie van Telenet Security (voor de zoveelste keer) plots verlopen op mijn Mac mini M2 Pro (zie deze post) en gisteren was het de beurt aan mijn MacBook Pro.  

Voor zover ik weet is momenteel de enige oplossing het verwijderen en opnieuw installeren van Safespot.

Hopelijk wordt er eindelijk eens iets aan gedaan zodat we ons kunnen concentreren op hetgeen waarvoor we onze computer gebruiken i.p.v. steeds maar naar oplossingen te moeten zoeken voor problemen met deze beveiligingsoftware.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

inderdaad, meestal wacht ik een paar dagen, soms, heel soms, slaagt een nieuwe update er inom alles opnieuw op gang te trekken

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

Geduld is een mooie deugd 😉, maar eigenlijk zou dit niet mogen voorvallen. Het vreemde is dan nog dat het niet bij elk toestel met dezelfde macOS-versie en dezelfde versie van Telenet Security op hetzelfde moment voorkomt 🤔.

Voorlopig afwachten dus en hopen dat een nieuw update soelaas brengt. Of beter nog, dat er snel een definitieve oplossing aangebracht wordt door Telenet of Bitdefender.

bestc
Professional Weetjesweter
Berichten: 33
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Wereld gedichtendag

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

Elke maand opnieuw, minstens één keer per maand, komt de melding 'licentie verlopen'. Vaak herstelt zich dat na een dag of zo, omdat er een nieuwe update komt, maar het blijft bijzonder verwarrend...

 

0 Likes
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

Vreemd dat het zich bij jou na verloop van tijd zelf hersteld. Na meer dan een maand deze melding te hebben gehad op zowel de Mac Mini, als op de MacBook Pro, heb ik Safespot+ op beide toestellen verwijderd.

Opnieuw installeren lukt wel niet meer. Telkens ik de code moet ingeven, krijg ik de melding incorrecte code.

Momenteel zijn beide toestellen enkel beveiligd binnen mijn eigen netwerk en gebruik ik de MacBook Pro om veiligheidsreden niet buiten mijn netwerk.

Ik heb de indruk dat macOS en Safespot+ geen goede combinatie is.

0 Likes
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

@Luvan We hebben ondertussen meer info ontvangen. Een nieuwe werkende, installer is momenteel op de download site geplaatst. Deze installer werkt ook voor MacOS Ventura en heeft een werkende uninstaller.

Voor klanten die op hun mac de bestaande Safespot niet uninstalled krijgen hebben ze uitzonderlijk een afzonderlijke uninstaller online gezet: https://safespot.download.telenet.be/TelenetSafespotUninstaller.sh 

 

 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ meldt 'product is verlopen'. hoe herstellen?

@Bjarne 

Bedankt om dit op te volgen en de verkregen info door te spelen. 

Het verwijderen van de restbestanden van Telenet Security en het opnieuw installeren op de Mac Mini M2 Pro ging perfect en draait op dit ogenblik zoals mag verwacht worden. Hopelijk blijft het dit keer ook werken...

Op mijn MacBook Pro met Intel processor kan ik het installeren niet uittesten, omwille dat het installatiebestand op dit ogenblik niet kan gedownload worden. Wanneer ik op de link van het betrokken besturingssysteem klik krijg ik volgende tekst: "Not Found The requested URL/TelenetInstaller_MacOS.pkg was not found on this server" Dit zal ik één van de volgende dagen nog eens proberen.