Beantwoorden
FrankC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Ik heb een Telenet Motorola / CV6181E (DOCSIS) modem.  Rechtstreeks (via een switch natuurlijk) aan deze modem hangen mijn DigiCorder, en een mijn router (een Ubiquiti EdgeRouter LITE).  Achter deze router hangt mijn intern thuisnetwerk (vast en draadloos).

Als ik de safespot app op de gsm's start krijg ik steeds de melding dat dit toestel niet gevonden kan worden op de (Telenet) router.

 

Wat is hier de oplossing, rekening houdend met...

- ik wil niet mijn interne beveiliging kelderen door mijn eigen router te verwijderen

- door de 'activatie'  van Safespot heeft Telenet al mijn huidige Internet Security Packs gedeactiveerd

 

Groeten,

Frank

0 Likes
8 reacties
ALDEG
Professional Weetjesweter
Berichten: 30
Al 25 duimen! On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Ik vrees dat Telenet HomeSpot weinig voordelen bied met je opzet van eigen router. Indien je je beveiliging zelf wil doen dan moet je ze ook helemaal zelf doen. 

 

Best proberen er terug vanaf te geraken 🙂 , er zijn al problemen genoeg met SafeSpot met de gewone manier van werken (alles via de HGW) zonder dat je dit probeert met een eigen oplossing.

ALDEG | Did you try to turn it off and on again    ALDEG | at your service
   Did you try to turn it off and on again ?

   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Safespot werkt niet met een modem only. Zie deze thread.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FrankC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Ik heb ondertussen een super-positief antwoord gekregen van de tech support van Telenet.  Inderdaad de modem-only werkt (nog) niet, zeker niet met een uitgebreid intern netwerk.  Er worden wel updates in de functionaliteit tegen eind maart 2020 verwacht.

Wat wel jammer is, is dat door het aanvragen van Safespot automatisch alle abo's van de Telenet Security Pack (die gratis was) werden stopgezet zonder de mogelijkheid te reactiveren.

Hierdoor heb ik nu dus een externe oplossing voor de pc's en mobiele toestellen aangeschaft.

 

klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Zelfde probleem gehad met E-router. Ben zelf als giga speedboost klant door helpdesk naar de TN winkel gestuurd voor vervanging van mijn vorige modem (witte me AC- kanaal compatibel). Giga snelheid werd door TN opgestart en mijn draadloze snelheid thuis daalde met de helft van wat ik voordien behaalde.

 

Uiteindelijk na heel wat problemen E-router gekregen en zelf een Netgear access point aangesloten.

 

Bleek dat E- router - na 3 (her)installaties door TN - niet compatibel is met Safespot ... Was ook mijn antivirus van TN kwijt nadien. Werk nu met de ingebouwde WIN10 beveiliging en werkt prima.

 

Hopelijk is safespot beschikbaar voor E-routers vanaf eind deze maand.

0 Likes
FrankC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Hoi klive, Windows biedt wel 'iets' van beveiliging maar voor mij persoonlijk vind ik dit onvoldoende veilig. Ik heb dus (voorlopig) geopteerd voor Norton 360 Premium.  Deze beschermt tot 10 devices.

 

Een voordeel is dat als je een abonnement afsluit je de eerste 30 dagen gratis krijgt.  M.a.w. als TN inderdaad voor het einde van deze maand alles werkend heeft kan je Norton nog kostenloos afzeggen (maar was je wel heel de tijd beschermt).  Moest TN niet op tijd klaar zijn, zijn in elk geval al je devices wel de hele tijd veilig.

0 Likes
klive
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Alles op zijn plek!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Interessant maar ik heb in reviews van malware beveiliging gelezen dat windows beveiliging heel betrouwbaar is en zelfs sommige te betalen software verslaat … Ik werk er nu al meer dan 3 maanden mee en nog geen enkel probleem gehad.

 

Hopelijk komt Safespot er voor e-routers nog deze maand en dat in combinatie met windows securtiy lijkt me voldoende voor pc's. 

 

Persoonlijk heb ik het ook al enkele keren meegemaakt dat Norten en Mc Affee - ook na de-installatie - problemen veroorzaken door achtergebleven restanten van de software in het register, zoals bv. systeemherstel dat niet meer werkt en ook andere functionaliteiten die het laten afweten.

 

Dus mijn keuze voor windows beveiliging was vlug gemaakt … 

0 Likes
DiBe
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Klive, FrankC

is dit probleem ondertussen opgelost ?

0 Likes
FrankC
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

Safespot met een Ubiquiti EdgeRouter LITE

Helaas nog niet.

0 Likes