Beantwoorden
Wouter2500
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Safespot+ probleem -> Licentie is verlopen!

Ik heb Safespot probleemloos kunnen installeren op iPhone en een MacBook Air.

 

Nu wil ik deze ook nog installeren op mijn vaste iMac en daar wringt ergens een schoentje. Namelijk, de installatie lukt volledig enkel krijg ik na installatie in de Telenet Security de melding "U loopt risico" als ik dan op probleem weergeven klik krijg ik de boodschap "Uw MAC is momenteel niet beveiligd. On-Acces bescherming is uitgeschakeld". In de geschiedenis krijg ik de actie "Licentie is verlopen!" Desondanks ik wel verbonden ben met de VPN van Bitdefender DCI (safespot)

 

Schermafbeelding 2022-04-18 om 13.24.46.png

Firewall staat aan, EndpointSecurityforMac en BDLDaemon hebben volledige schijftoegang en er is geen andere antivirus geïnstalleerd. 

 

Unistall en opnieuw installeren heeft ook geen effect.

 

Weet iemand hier raad mee?

 

Alvast bedankt.

0 Likes
1 reactie
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot+ probleem -> Licentie is verlopen!

@Wouter2500 

Ik vrees dat daar momenteel nog geen oplossing voor is.

Dit probleem werd door mij voor de eerste keer gemeld bij Telenet op 27 februari ll. Sindsdien reeds verschillende keren aangekaart bij Telenet, maar een oplossing blijft uit. Momenteel wacht ik sinds 1 april (en nee, dit is geen aprilgrap) op een reactie van Telenet die mij enkele (werk)dagen later verder op de hoogte zouden brengen…

 

Aangezien het toch geen zin heeft om deze software momenteel te gebruiken, heb ik deze verwijderd en gebruik ik mijn MacBook Pro voorlopig niet buiten mijn eigen netwerk. Hoewel ik hiervan niet 100% overtuigd ben, zou je binnen je eigen netwerk beveiligd zijn door de software op je modem. Voorzichtig zijn blijft de boodschap!

 

Telkens opnieuw het hele volledige verhaal moeten doen aan de Telenet-medewerker wanneer je informeert naar de stand van zaken, is voor mij ondertussen een reden om niet meer te informeren of er al een oplossing gevonden werd voor dit issue. 

0 Likes