24749
netweters
|
152305
antwoorden
|
20689
vragen
|
Heeft iemand een idee van het gesteld is met de beveiligingsupdates voor samsung ( blueborne + krack ).
Blijkbaar zou men in Nederland deze updates al binnen hebben sinds september, in België is er helaas noch draadloos, noch via smartswitch iets te bespeuren.
Bij samsung verwijst men naar de provider/verkoper ; bij telenet verwijst men naar samsung .
Dat noemen ze van het kastje naar de muur sturen. Hoe kan een verkoper of gsm provider nu verantwoordelijk zijn voor beveiligings problemen in het operating system van een toestel die door samsung is gemaakt en van software is voorzien.
Het is wel degelijk Samsung die voor de update moet zorgen. Een goede raad: koop volgende keer een toestel van Google (bijv. Pixel). Mijn Nexus 5X krijgt nog altijd maandelijkse veiligheidsupdates en sinds aankoop ben ik al van Android 6.x naar 7.x naar 8.x gegaan.
Ik heb zelf een Samsung Galaxy S4 Mini gehad. Veel problemen mee gehad, véél rommel (software) van Samsung zelf en geen enkele keer in enkele jaren een veiligheidsupdate gehad.
Bij telenet zoekt men altijd de slimste weg . Het is nooit hun fout of probleem.
Die veiligheids updates worden in de achtergrond geinstalleerd.
@Thailand schreef:Bij telenet zoekt men altijd de slimste weg . Het is nooit hun fout of probleem.
Kort door de bocht hoor. Als je problemen hebt met de veiligheidsvoorzieningen in je auto ga je toch ook niet de wegbeheerder of de leverancier van je benzine aanspreken. Waarmee ik wil zeggen dat Samsung verantwoordelijk is voor de toestellen die ze verkoopt en niet Telenet of een andere provider die enkel het netwerk bezorgt om te bellen.
@Thailand schreef:Bij telenet zoekt men altijd de slimste weg . Het is nooit hun fout of probleem.
Sorry, maar Telenet heeft hier niets mee te maken; het is de fabrikant van de smartphone die de updates moet voorzien.