Beantwoorden
jonaspaprika
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Schommelende snelheden met uitbreiding Trendnet

Ik heb mijn thuis netwerk een beetje aangepast met een netwerk systeem van een ander huis. het gaat over een systeem van Trendnet, 3 AP's (tew-825dap) en 1 Lan controller (TEW-WLC100).

 

Initieel had ik gewoon het volgende gedaan: de ap's aan een switch verbonden, de switch verbonden met de wireless lan controller en dan de lan controller met de telenet moden.

 

ik ken alleen niet echt iets af van netwerken etc, dus ik heb waarschijnlijk een paar fouten gemaakt maar het probleem is nu dat ik WEL verbinding kan maken met de AP's en dat er een snelle overschakeling is van de ene naar de andere AP over het hele huis. maar er is geen toegang tot internet. soms haal ik opeens een snelheid van 280 mbps zoals ik vroeger had als ik aan een AP stond van telenet en dan opeens 2 min later haal ik nog geen 0,7 mbps op exact hetzelfde punt. en dan opeens werkt de speed test zelfs niet omdat er helemaal geen server bereikbaar is.

ik weet niet of iemand hier ervaring in heeft.

 

hopelijk snel een antwoord ( in gewone mensen taal haha 😉 )

alvast bedankt.

 

Titel gewijzigd door Sandy (mod) | Vorige titel: Thuis netwerk uitbreiding met Trendnet

0 Likes
3 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Schommelende snelheden met uitbreiding Trendnet

@jonaspaprika misschien een stomme vraag maar als je maar 3 Ap's hebt waarom gebruik je niet gewoon uw wireless Lan controller als "switch". Die hang je dan gewoon op uw router van Telenet. Of is het een POE switch die je dan gebruikt om spanning en netwerk te geven aan je AP's?

Kijk zeker eens naar de bandwidth control op je wireless Lan controller, misschien is daar iets misgelopen waardoor je minder snelheid hebt op een bepaalde AP.

De poort waar je de ap's insteekt op je switch, heeft deze zeker netwerk ? je kan dit testen door een netwerkkabel erop te hangen en met een laptop te testen of je internet hebt of niet. 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
jonaspaprika
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Schommelende snelheden met uitbreiding Trendnet

hey @kristofDW dankje voor je snel antwoord. het gaat inderxaad over 3 AP's die poe gebruiken. daarom dat ik een POE switch van netgear gebruik.de wlc voorziet dit niet.

 

ik kan wel een optie "ip config" geven waar de manual zegt dat ik hier de gegevens van mijn modem moet ingeven maar ik heb echt geen idee wat ik waar moet ingeven eerlijk gezegd

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Schommelende snelheden met uitbreiding Trendnet

Je geeft blijkbaar uw AP's een eigen IP adres. Dat moet normaal zijn, als het op een Telenet modem/router is aangesloten iets zijn tussen 192.168.0.10 en 192.168.0.99, dus buiten de DHCP zone van Telenet.

subnetmask 255.255.255.0

Gateway 192.168.0.1

DNS mag je ook gewoon 192.168.0.1 invullen maar het mag ook 8.8.8.8 of 1.1.1.1 of een ander DNS server zijn.

Op die manier wordt internetverkeer altijd naar de juiste uitgang begeleidt. OP je Telenet HGW hoef je niets in te stellen.
Alleen ervoor zorgen dat je unieke IP's gebruikt voor elk van je AP's



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes