Beantwoorden
goodoldjack12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Server extern benaderen crashed router

Beste netweters

 

Ik heb op mijn thuisnetwerk (of eerder, dat van mijn vriendin) een kleine server in virtualbox gezet om een gameserver (minecraft) op te draaien. Heb dan ook port-forwarding gedaan etc etc en ik kan perfect ssh-en naar die virtual machine.

Mijn probleem doet zich voor als ik via het externe ip-adres verbind met de minecraft server. Na enkele minuten crashed de router/modem.

 

Het verschil met een andere post die ik hier gevonden heb is dat het probleem zich ook voordoet als ik vanuit het internet verbind. Het probleem is dus waarschijnlijk niet nat-hairpinning maar misschien bandbreedte/defecte router.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Server extern benaderen crashed router

Welke router heb je? Telenet modem/router of eigen route of beiden na elkaar? Je hebt natuurlijk een vrij moeilijke configuratie. Server binnen een virtuele box. Ik vraag mij af of je geen bijkomende poorten moet openen voor die virtuele box. Ik ken daar heel weinig van en stel misschien een domme vraag. Maar domme vragen leiden soms naar een oplossing.

In ieder geval heb ik terug een woord/begrip bijgeleerd "hairpinning"



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thinktilla
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Server extern benaderen crashed router

Blijkbaar voor iedereen zo na een aanpassing bij Telenet. Alles wat je achter een eigen router benaderd doet je router crashen. Heb het opgegeven en heel mijn netwerk open moeten zetten voor de oogjes van de halve planeet.5h werk geen eigen DNS en anti virus meer. Extern werkt het prima maar via de Telenet router rechtstreeks doet crashen.

0 Likes
goodoldjack12
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Server extern benaderen crashed router

Ik heb de nieuwste witte (de naam ontglipt mij momenteel), router/modem combo.

 

Wat de virtualbox betreft is die van het standpunt van de router gewoon een aparte host (heeft een eigen ip adres, mac-adres etc).

 

Ik kende hairpinning ook niet totdat ik het hier op het forum tegenkwam 😉

0 Likes
Sibald
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
De kop is eraf!

Server extern benaderen crashed router

Is dit probleem opgelost?

Aangezien ik dit probleem zelf ook heb.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Server extern benaderen crashed router

@Sibald   Blijkbaar nog niet. Dus zeker melden aan de klantendienst als je daar last van hebt.

Kijk ook eens hier bij de oplossing:

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/HGW-crasht-bij-NAT-loopback-verkeer/m-p/7... 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thinktilla
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! De kop is eraf! It's your first party!

Server extern benaderen crashed router

Ik heb het opgegeven en bij Orange werkt het allemaal wel goed. 

Dom hé, 15 jaar klant en geen goesting om zo'n probleem op te lossen.

 

 

0 Likes