Ik heb alles eens op een rijtje gezet en dit is er dus gebeurd:
Basisvolume = 150 GiB
Op 27/01 activeer ik een blok van 50 GiB. Laten we stellen dat ik op dat moment aan 100% verbruik zit (150 GiB). Ik heb dus Basic Internet + 50 GB extra volume. De Telemeter toont:
verbruikt totaalvolume ("inbegrepen")
150 200
Om te voorkomen dat die 50 automatisch geactiveerd worden deactiveer ik die op 28/01. Intussen krijg ik een e-mail ter bevestiging (2x25GB). De Telemeter trekt deze blok echter af van het totaalvolume:
150 150
Zoals hoort blijft de blok van 50 actief, maar resterend gaat in het negatief. Ik gebruik de blok helemaal op en dan staat er:
200 150 -50 (resterend)
Ik kom terecht op smallband, dus ik activeer een extra blok van 25 GiB. Ik deactiveer de dag erna, maar krijg hiervan geen enkele e-mail.
Dit lost dus niets op. Ik contacteer de helpdesk via Twitter en zij stellen voor van opnieuw 25 te activeren (nota bene: zij vinden niets terug van 50 + 25). Dat doe ik op 13/02. Maar in plaats van deze blok bij de eerdere 50 te tellen komt het gewoon bij het totaalvolume. Nu staat er:
Basic Internet + 25 GB extra volume
200 175 -25
En ik zit nog steeds op smallband. \-: Na een halve dag (tot bijna 22u.) op en neer berichten via Twitter wordt er voorgesteld om ervoor te zorgen dat ze me 2 blokken van 50 activeren voor 20 euro, zodat ik van smallband verlost ben. Ik stem toe. Een e-mail volgt waarin staat dat 3 x 25 geactiveerd werd. Ah ja, volgens hun logica is dat in totaal 100 (met 25 die ik al activeerde).
Kan iedereen nog volgen!?
Nu staat er dus:
Basic Internet + 75 GB extra volume
200 225 25
Ik ben verlost van smallband en heb 25 GiB beschikbaar. De Telemeter is echter de eerdere 25 "vergeten" en begint opnieuw te tellen. 3x25+150= 225 waar er eigenlijk 250 totaalvolume had moeten staan.
Ik kijk niet echt uit naar de factuur. Zoals @cod in mijn andere topic al aanhaalde betaal je als klant dubbel (driedubbel) voor extra volume dat je niet kan gebruiken. Bij mij ziet er vermoedelijk uit zoals dit:
+50 (€ 10)
+25 (€ 5) - hiervan heb ik geen e-mail, dus misschien wordt deze niet aangerekend
+25 (€ 5)
+75 (€ 15)
In totaal € 35 voor een extra volume van 75 GiB dat eigenlijk € 15 kost. Op deze manier wordt de klant dus voor maar liefst 20 euro opgelicht. Komt daarbij dat de helpdesk je niet kan helpen, want van zodra je deactiveert zien zij dit extra volume niet meer. Zij zien enkel extra volume als het nog geactiveerd is...
@Suzy
Volgens mij zien we hier de oorzaak van het probleem: deactivatie doet het extra volume "verdwijnen", plus extra volume dat wordt aangekocht wordt telkens bij het basisvolume geteld zonder rekening te houden met eerder geactiveerd volume. Op de factuur worden alle geactiveerde volumes echter allemaal afzonderlijk opgeteld.
Bjørn (sb) | Ere-Krak An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.' Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.