Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Ik heb hier al eens een onderwerp opgestart in verband met mijn "verdwenen" extra volume van 50 GiB, maar dat is opgelost, dankjewel @Wheng !

 

Nu zit ik met een nieuw probleem: seizoen 2 van Modern Warfareis begonnen en die download is maar liefst 51 GiB (die ik niet heb). Dus ik heb eerder 50 GiB geactiveerd en dan gedeactiveerd. Zo had ik een limiet van 200 GiB ipv 150 GiB (ik heb Basic Internet).

 

Omdat ik maar 21 GiB (van die 50 GiB) overhad activeerde ik gisteren nog eens 25 GiB (nooit een mail van gehad) en trok ik de MW download deze morgen binnen, tijdens de daluren. Wat ik ook deze morgen deed was die 25 GiB opnieuw deactiveren. Deze morgen stond er nog dat ik 200/175 had verbruikt. Nu staat er 200/150 verbruikt en ik sta op smallband. )))-:

 

Wat is er nu met die 25 GiB gebeurd? Had ik dadelijk 75 GiB extra moeten activeren? Vandaag kan ik niets meer activeren omwille van de deactivatie van die 25 GiB, maar wat moet ik doen om van die smallband af te geraken? 75 GiB extra volume  activeren morgen? En hoe gaat dat gefactureerd worden? Die 50 GiB is 10 euro, nog eens 5 euro voor die 25 GiB ("verdwenen") en dan nog eens 15 euro voor 75 GiB (waarvan 50 reeds gebruikt?) ?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
20 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telemeter perikelen - the sequel

@sb   Er is hier al iemand geweest met dergelijk akkefietje. Ik vind het niet direct terug en dus ook niet of dat dan alsnog is opgelost geweest.

Of was jij dat?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telemeter perikelen - the sequel

@sb  Volgens mij heb je het juist gedaan. Je zou van de 2de aankoop meteen moeten kunnen genieten. Er is iets grondig mis zo te zien met hoe telenet zijn telemeter regelt.

 

JIj hebt vroeger toch nog al volume bijgekocht he? Ik ook. En dat verliep altijd vlot, ook visueel op Mijn Telenet.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Inderdaad, in het verleden nooit problemen gehad. Op Twitter wordt me verteld dat het erop lijkt dat die 25 GiB nooit geactiveerd werd. Ik wil het wel eens opnieuw proberen, op voorwaarde dat het me niet dubbel aangerekend wordt.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telemeter perikelen - the sequel

Opdoekken die telemeter zooi,Ziggo klanten NL - zusterbedrijf van Telenet  hebben ze nog nooit van 'n telemeter gehoord.Als je volume blokken bij koopt,kan je ineens verder aan volle snelheid,dan is eeneens het netwerk niet overbelast.Kom kom.Mij maken ze niets wijs.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-gigabitinternet-gaat-richting-miljoen-woningen/

Daar krijgen particulieren al metteen 50Mbps up.Wij maar 40Mbps.Hoe kan dat.

 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Op aanraden van de mensen op Twitter 25 GiB geactiveerd. Resultaat: nog altijd op smallband. Zogezegd heb ik 200 verbruikt van 175 (???). Ik heb 1x 50 geactiveerd (en gedeactiveerd), 1x25 geactiveerd (en gedeactiveerd) en vandaag nog eens 1x25 geactiveerd. In feite zou ik een volume van 250 GiB moeten hebben, maar dit is wat er staat:

 

telemeter.png

 

Edit: Op Twitter geraak ik voor geen meter verder. Volgens mij denken die écht dat ik enkel 25 geactiveerd heb (totaal 175) en dan 25 GiB heb binnengetrokken op smallband. Ik ga wellicht een tweede dag tegemoet op smallband, terwijl dit makkelijk op te lossen zou moeten zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Eindelijk verlossing op Twitter. Ze hebben nog een extra blok geactiveerd en nu heb ik dus 25 GiB op overschot (200/225). Smallband is opgeheven. Ik ben enkel benieuwd naar de factuur...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Ik heb alles eens op een rijtje gezet en dit is er dus gebeurd:

 

Basisvolume = 150 GiB

 

Op 27/01 activeer ik een blok van 50 GiB. Laten we stellen dat ik op dat moment aan 100% verbruik zit (150 GiB). Ik heb dus Basic Internet + 50 GB extra volume. De Telemeter toont:

 

verbruikt                totaalvolume ("inbegrepen")

 

150                        200

 

Om te voorkomen dat die 50 automatisch geactiveerd worden deactiveer ik die op 28/01. Intussen krijg ik een e-mail ter bevestiging (2x25GB). De Telemeter trekt deze blok echter af van het totaalvolume:

 

150                        150

 

Zoals hoort blijft de blok van 50 actief, maar resterend gaat in het negatief. Ik gebruik de blok helemaal op en dan staat er:

 

200                        150                        -50 (resterend)

 

Ik kom terecht op smallband, dus ik activeer een extra blok van 25 GiB. Ik deactiveer de dag erna, maar krijg hiervan geen enkele e-mail.

 

Dit lost dus niets op. Ik contacteer de helpdesk via Twitter en zij stellen voor van opnieuw 25 te activeren (nota bene: zij vinden niets terug van 50 + 25). Dat doe ik op 13/02. Maar in plaats van deze blok bij de eerdere 50 te tellen komt het gewoon bij het totaalvolume. Nu staat er:

 

Basic Internet + 25 GB extra volume

 

200                        175                        -25

 

En ik zit nog steeds op smallband. \-: Na een halve dag (tot bijna 22u.) op en neer berichten via Twitter wordt er voorgesteld om ervoor te zorgen dat ze me 2 blokken van 50 activeren voor 20 euro, zodat ik van smallband verlost ben. Ik stem toe. Een e-mail volgt waarin staat dat 3 x 25 geactiveerd werd. Ah ja, volgens hun logica is dat in totaal 100 (met 25 die ik al activeerde).

 

Kan iedereen nog volgen!?

 

Nu staat er dus:

 

Basic Internet + 75 GB extra volume

 

200                        225                        25

 

Ik ben verlost van smallband en heb 25 GiB beschikbaar. De Telemeter is echter de eerdere 25 "vergeten" en begint opnieuw te tellen. 3x25+150= 225 waar er eigenlijk 250 totaalvolume had moeten staan.

 

Ik kijk niet echt uit naar de factuur. Zoals @cod in mijn andere topic al aanhaalde betaal je als klant dubbel (driedubbel) voor extra volume dat je niet kan gebruiken. Bij mij ziet er vermoedelijk uit zoals dit:

 

+50 (€ 10)

+25 (€ 5) - hiervan heb ik geen e-mail, dus misschien wordt deze niet aangerekend

+25 (€ 5)

+75 (€ 15)

 

In totaal € 35 voor een extra volume van 75 GiB dat eigenlijk € 15 kost. Op deze manier wordt de klant dus voor maar liefst 20 euro opgelicht. Komt daarbij dat de helpdesk je niet kan helpen, want van zodra je deactiveert zien zij dit extra volume niet meer. Zij zien enkel extra volume als het nog geactiveerd is...

 

@Suzy 

 

Volgens mij zien we hier de oorzaak van het probleem: deactivatie doet het extra volume "verdwijnen", plus extra volume dat wordt aangekocht wordt telkens bij het basisvolume geteld zonder rekening te houden met eerder geactiveerd volume. Op de factuur worden alle geactiveerde volumes echter allemaal afzonderlijk opgeteld.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Telemeter perikelen - the sequel

@sb bedankt voor dit duidelijke overzicht. Dit is effectief het probleem waarvoor er nu een algemeen ticket open staat bij Telenet. Als je zou zien dat je onterecht volumeblokken aangerekend hebt gekregen, moet je dit zeker even aankaarten bij de klantendienst. Verwijs maar naar het 'algemene ticket' dat ervoor open staat. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

@Suzy

 

Wat ik vreesde is gebeurd: Telenet heeft alles aangerekend, ook de blok van 25 waar ik nooit een e-mail van heb gekregen. Een factuur van 30 euro die in feite 15 euro zou moeten zijn. 😣


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Telemeter perikelen - the sequel

@sb  Hopelijk is dat probleem met de telemeter snel opgelost want we moeten er wel op kunnen vertrouwen. Zoals @Suzy  zei zal dit wel gecorrigeerd worden als je dit doorgeeft. Hopelijk wordt het geen processie van Echternach 🙄

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telemeter perikelen - the sequel

Opdoekken die Telemeter met hun achterlijk gedoe.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Ik kreeg deze week een brief (!) van Telenet om aan te kondigen dat ze mijn wijziging goed hadden ontvangen: basisvolume + 25 GiB extra elke maand. Nochtans is daar niets van te zien op de Telemeter...

 

Edit: De hoofding van deze brief was "We bevestigen de aanpassing van je diensten".


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telemeter perikelen - the sequel

Ik heb via een contactformulier juist laten weten aan Telenet dat ik bereid ben 15 euro extra te betalen, maar geen 30. En een verwijzing naar dat algemeen ticket gedaan. Ik ben benieuwd, die rekening betaal ik voorlopig niet. (Handig als je geen domiciliëring hebt. 🙂 )


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telemeter perikelen - the sequel

Het ergste is,je koopt volume blokken bij,en ineens kan je verder op volle snelheid.

Dat noemen ze overbeslasting van het net.Maak dat anderen wijs.Geldslurpers.

Hadden ze maar eens concurentie aan 400Mbps of 1Gbps.

 

 

0 Likes