Hallo!
Enige tijd geleden ben ik op MoCA adapters en het uitbreiden van het internet netwerk via coax terecht gekomen nadat ik een alternatief zocht voor powerline adapters.
Mijn powerline adapters werken redelijk goed maar zoals geweten met gelimiteerde snelheid en uiteindelijke degradatie van het signaal na zoveel jaar. MoCA beloofde de volledige snelheid en meer stabiliteit.
Uiteindelijk heb ik deze adapter set aangeschaft om het eens te proberen. Na wat trial en error heb ik deze weten te connecteren met de juiste coax poort aan de netwerkverdeler van Telenet en had deze verbinding met de adapter boven, die verbonden was met de TV wandcontactdoos, 2 verdiepingen hoger.
Het groene lichtje van het MoCA netwerk op de adapter knipperde af en toe, wat geen hoopvol teken was maar toch heb ik het even getest.
Voor ongeveer 90% van de tijd werkte het netwerk en bereikte het de volle snelheid maar bij een continue ping naar google.com waren er toch veel timed out requests alsook dipjes in downloadsnelheid.
De timing van mijn test was misschien ook onfortuinlijk want de ochtend van die dag had Telenet werken uitgevoerd in de buurt, maar deze waren al afgerond tijdens het testen.
Nu is mijn vraag concreet of dit te maken heeft met de nood aan een filter om het signaal te versterken bij ons thuis? Of zou het probleem toch ergens aan de bedraging thuis zelf liggen? De TV wandcontactdoos is immers al jaren niet meer gebruikt.
Indien ik meer info kan geven, laat maar gerust weten. Ik ben hier vrij leek in.
Alvast bedankt!