Beantwoorden
Mich65
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Slimme toestellen op afstand beheren

Ik heb 2 telenetaccounts (modems) op 2 verschillende adressen, hoofdadres en 2e verblijf.

Hoe kan ik vanop het ene adres toestellen benaderen op het andere adres, vb: Ipcamera, NAS, slimme toestellen.

 

mvg.

Mich.

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Verbinding maken 2 accounts 2 verschillende adressen

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slimme toestellen op afstand beheren

In de veronderstelling dat je enkel werkt met Telenet modem/router = HGW = Home Gate Way. Het eerste dat je best doet is die toestellen een vast IPadres geven in de range 192.168.0.10 tot 0.99, dat is buiten de DHCP range van Telenet.

Dan stel je op elk van die adressen de portforwarding in naar de toestellen.

Dan test je vanaf een externe verbinding, dat kan je mobiel netwerk zijn ofte GSM maar niet via Wifi als je thuis bent door int geven publiekIPadres:poortnummer.

Als dit werkt kan je ook voor elk van je publieke IPadressen DDNS account aanmaken bij eender welke provider (DynDNS, NoIp, om er maar een paar te noemen.)

je mag me altijd via PM contacteren als je er niet uit geraakt, dan kunnen we samen de procedure doorlopen voor een specifiek apparaat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1749
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Slimme toestellen op afstand beheren

Sommige NAS apparaten (bijvoorbeeld die van Synology) kunnen ook ingesteld worden als VPN server. Met de juiste port-forwarding instellingen op de HGW kun je van op afstand dan een VPN verbinding maken naar die NAS, om vervolgens toegang te krijgen tot het netwerk alsof je een lokale gebruiker bent.

De beste oplossing zal afhankelijk zijn van je behoeften en situatie. Heb je één lokatie waarop zich de NAS en de camera's bevinden, dan is bovenstaande VPN-server met remote clients misschien een goede oplossing.

Als je een volledig transparent netwerk wilt hebben dat alles op site A bereikbaar is voor gebruikers op site B en vice-versa, dan zou je site-to-site VPN moeten gebruiken.

Dat kan de Telenet HGW niet. Sommige NAS'en kunnen dit wel, of anders moet je op beide lokaties een eigen router gaan gebruiken, bijvoorbeeld een fritzbox, waarmee dit eenvoudig te configureren is.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7768
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Slimme toestellen op afstand beheren

Dat is mij bekend. Ik gebruikte dat jaren geleden, om in het buitenland TV te kijken (Yelo), lang voor dit mogelijk was in Europa laat staan de rest van de wereld. De eerste keer was in Namibiê in 2014, ik meen dat ik toen Tom Boonen de Ronde van Vlaanderen heb zien winnen. Nee het was Cancellara. Ik gaf toen zelfs toegang aan een vriend in Spanje om het voetbal te bekijken. Al was zijn xDSL verbinding ginder niet erg stabiel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 239
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Slimme toestellen op afstand beheren

voor gratis check cloudflare zero trust, maar dan moet er op locatie een computer aanstaan, fritzbox is mogelijk zuiniger maar wel prijzig

0 Likes