Beantwoorden
cdewaele
Freshman Meerweter
Berichten: 66
Professional organizer! Organisatietalent! Wat een systeem! Meer goede raad dan tante Kaat

Smart Home

Beste Netweters, 

 

Ik ben bezig met een klein projectje om mijn  huis, een klassieke woning om te bouwen op een budget vriendelijke manier naar een smart home.  Voor mij moet een smart home aan een  aantal vereisten  voldoen. Het moet mij een  verhoogde veiligheid, energiezuinigheid, comfort en gemak bieden. 

 

Jullie kunnen mij helpen met mijn project door toepassingen voor te stellen die aan bovenstaande criteria voldoen. Als jullie al bepaalde systemen in huis gehaald hebben hoor ik het graag en zou ik graag jullie ervaringen weten.  😄

Cédric
"Technical problems are like Gremlins. They come and go."
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

2 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart Home

Ik heb ze zelf niet, maar ik heb ze hier al zien passeren: Nest thermostaat, DoorBird, deurbel met camera, ...

 

Wat bewaking betreft: ik denk dat @igvfer je daar wel verder mee kan helpen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YouryDW
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Play Fit Alles op zijn plek! On a roll... Tien op tien!

Smart Home

Hallo,

 

momenteel wonen wij in een huurwoning en wensten hiervan een min of meer smart home van te maken welke we zonder al te veel inspanning terug mee te nemen.

 

Wij hebben volgende zaken aangekocht om dit te bekomen:

- Philips Hue verlichting: was toch een redelijke investering, maar betaalde zich snel terug in het verlaagde verbruik van de verlichting. Wij hebben E27 lampen, zowel gekleurd als wit, GU10 spots gekleurd, ledstrips gekleurd, bewegingssensoren, dimmers en batterijloze buttons. Kijk zeker in de Hue Labs formules om extra's te vinden die gewone functionaliteit uitbreid of vervangt door wat jij mogelijk handiger vind.

- Logitech Harmony Elite: maakte het leven nog makkelijker omdat dit ons een app gaf waarmee we alles konden aansturen waarvoor we verschillende afstandsbedieningen nodig hadden, ook vanop afstand!

- Een goedkoper videodeurbel van het merk XSHcam, deze hebben we aangekocht via Wish.com, echter merken we op dat we op het randje zitten van het WiFi bereik, we wachten op de beschikbaarheid van de WiFi powerlines om dit probleem op te lossen. Ik heb een collega op het werk die hetzelfde probleem heeft met een Google Ring, dus het probleem is zeker niet aan het goedkopere merk te wijten, want hij heeft zelfs een outdoor AP voorzien dat slechts 3 meter staat van de bel.

Op m'n kantoor hebben we een Doorbird geplaatst en uiteindelijk moeten kiezen om deze wired een netwerkverbinding te geven omdat we hier hetzelfde probleem mee hadden.

Mijn voorkeur gaat uit naar de Doorbird, vooral de app, maar dat ga je wel voelen in het budget, al heeft deze wel een API waarmee je dus makkelijker eigen zaken mee kan programmeren.

 

Als je vragen hebt over deze zaken just let me know 🙂

 

Mvg

Youry

0 Likes