Beantwoorden
JO84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Ik heb  smart tv,deze heeft weken internet verbinding gehad, vandaag opeens de melding: verbonden met lokaal netwerk, maar geen internetverbinding

 

Tv software is upto date, aangesloten via utp kabel ( wifi geeft zelfde foutmelding, als ik gsm als hotspot gebruik werkt het wel, dus ligt het niet aan mijn tv)) ,  modem gereset, IP auto en manueel geprobeerd..

IPv6 heeft wel verbinding en diagnostics test op tv stopt bij isp blocking settings error 202

Weet iemand raad?

 
 
0 Likes
12 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Smart tv's zijn niet altijd even slim. Als die van mij moeilijk doet, dan zet ik die even zonder stroom; dat ding heeft immers geen "echte" aan/uit-knop meer. Heb je dat al geprobeerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Is het een samsung TV. Wat bedoel je met ip-settings auto. Zet je de connectie dan op DHCP ?

je zou eens moeten nakijken in het “mijn Telenet” portaal en de modemsettings of het IP-adres van je TV hierin voortkomt. Als dit in orde is, dan zou het moeten werken. Werkt het dan nog niet dan kan een externe oorzaak de reden zijn. Bijv een foutief ingesteld (Samsung) account of een verbindingsserver die er ergens uit ligt.

 

Probeer eens je modem/router en tv te herstarten ?

0 Likes
JO84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Ook al geprobeerd, geen oplossing 😒

0 Likes
JO84
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

ja het is een samsung TV.

Ik bedoel met auto : in het menu van de tv bij netwerkinstelling i p automatisch ophalen.

"mijn telenet" : in de lijst met verbonden toestellen staat het IP en MAC van de tv tussen de lijst.

AL verschillende keren tv spanningsloos gezet en router gereset

 
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

@JO84 

Ik vermoed dat het een nieuwe tv is. Vraag eens aan de verkoper. Geen hulp daar, stel de vraag aan Samsung. Ik zie dat daar het probleem reeds aangekaart werd. Er werden echter verduidelijkingsvragen gesteld aan de vraagsteller, maar deze heeft blijkbaar geen antwoorden gegeven. Stel u vraag daar en geef tevens de info naar waar gevraagd werd.

 

Als test kan je altijd eens proberen om de Samsung account te verwijderen (heb je die wel nodig?) door terug naar fabrieksinstellingen te gaan. 

0 Likes
Marc-c
Freshman Meerweter
Berichten: 47
On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Wat je kan doen is het IP-adres manueel ingeven. Dezelfde zaken invullen die je automatisch verkrijgt, enkel DNS zou ik veranderen naar 8.8.8.8, dat is deze van google ipv Telenet. Als het dan werkt, dan moet de oorzaak gevonden worden bij Telenet waarbij hun DNS server het internetverkeer voor je tv niet toelaat.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5214
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Om te testen is 8.8.8.8 misschien leuk, maar wie inzit met privacy laat deze best voor wat het is. En voor de snelheid moet je het ook niet doen. Alternatief? 1.1.1.1 is OpenDNS, dacht ik. Of het te vertrouwen is...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Daley
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Om niet moeilijk te doen: haal de kabel uit de gv en steek het in je laptop. 
Heb je internet ligt het aan de tv,

zo niet ligt het aan de hardware voor de gv( kabels, stopcontactjes, pwl, moden... 

maar denk dat het aan de tv ligt... 

0 Likes
egi
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Ik heb deze probleem ook gehad en ondertussen heb zelf daar een antwoord kunnen opgeven. Het probleem ligt bij de telemeter (internetverbruik). Na ontvangen van het bericht dat jij met verlaagde internet zou willen surfen gaat het verbinding met smart tv zonder probleem via  het kabel en ook draadloos. 

 

P.S ik zou het zeker zeggen aan de technische dienst want hierbij hebben zij mij niet kunnen helpen met het antwoord van '' het probleem ligt aan u smart tv meneer'

0 Likes
Brammie2005
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

Ik heb net 24uur gevloekt maar heb het verholpen na het web te checken na eerst modem tv e.d eens uit de pries te halen.

Tv bleef zegge ISP blocking (fout 202 bij samsung). Verbonden met lokaal netwerk maar niet met internet..

 

Veelvoorkomende en werkende workaround was tv even via hotspot verbinden doch dit werkte pas als ik via mijn 3g deelde want (telenet) wifi doorlussen lukte (ook) niet.

Nadat je terug online kon via 3g hotspot terug overschakelen naar wifi tv werkte tot uitzetten tv..

 

Nu heb ik gistere heel veel gedownload en zat ik op 0.3% van mijn limiet..174/175gb dat is na bijkope 5gb gisteren 😕

Geen daluren meer in het weekend!! Grr

 

Vanmorge opnieuw direct aan het troubleshooten en kreeg ik ineens de hardproxy 90% limiet op men gsm..

Heel vreemd dat ik deze nu pas krijg..

 

Na daar verder te klikke was het probleem voor mij althans verholpen..

 

0 Likes
JeanVanGand
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

idem hier. Na wat zoekwerk (TV via mobiiel, router reset etc...) de oplossing gevonden. Melding 80% basisvolume wordt niet getoond op TV maar internet kan niet gebruikt worden (wel eigenaardig enkel TV). In browser kreeg ik fr
0 Likes
JeanVanGand
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 2
De kop is eraf! Hi there!

Smart TV : Verbonden met netwerk maar geen internet

nieuwe poging 🙂 lang verhaal kort; inloggen op Telenet om bij de melding 80% (90%) basisvolume opgebruikt op doorgaan te klikken. Vroeger kreeg ik deze melding ibij opstarten browser, maar om 1 of andere reden nu niet meer (ad-blockers ?). Best dus oplossen vanuit MyTelenet. Alles werkt terug. Vermijden in de toekomst: meldingen uitschakelen, mail behouden
0 Likes