42179
netweters
|
18605
gesprekken
|
20097
vragen
|
Ik heb smart tv,deze heeft weken internet verbinding gehad, vandaag opeens de melding: verbonden met lokaal netwerk, maar geen internetverbinding
Tv software is upto date, aangesloten via utp kabel ( wifi geeft zelfde foutmelding, als ik gsm als hotspot gebruik werkt het wel, dus ligt het niet aan mijn tv)) , modem gereset, IP auto en manueel geprobeerd..
IPv6 heeft wel verbinding en diagnostics test op tv stopt bij isp blocking settings error 202
Weet iemand raad?
Smart tv's zijn niet altijd even slim. Als die van mij moeilijk doet, dan zet ik die even zonder stroom; dat ding heeft immers geen "echte" aan/uit-knop meer. Heb je dat al geprobeerd?
Is het een samsung TV. Wat bedoel je met ip-settings auto. Zet je de connectie dan op DHCP ?
je zou eens moeten nakijken in het “mijn Telenet” portaal en de modemsettings of het IP-adres van je TV hierin voortkomt. Als dit in orde is, dan zou het moeten werken. Werkt het dan nog niet dan kan een externe oorzaak de reden zijn. Bijv een foutief ingesteld (Samsung) account of een verbindingsserver die er ergens uit ligt.
Probeer eens je modem/router en tv te herstarten ?
Ook al geprobeerd, geen oplossing 😒
ja het is een samsung TV.
Ik bedoel met auto : in het menu van de tv bij netwerkinstelling i p automatisch ophalen.
"mijn telenet" : in de lijst met verbonden toestellen staat het IP en MAC van de tv tussen de lijst.
AL verschillende keren tv spanningsloos gezet en router gereset
Ik vermoed dat het een nieuwe tv is. Vraag eens aan de verkoper. Geen hulp daar, stel de vraag aan Samsung. Ik zie dat daar het probleem reeds aangekaart werd. Er werden echter verduidelijkingsvragen gesteld aan de vraagsteller, maar deze heeft blijkbaar geen antwoorden gegeven. Stel u vraag daar en geef tevens de info naar waar gevraagd werd.
Als test kan je altijd eens proberen om de Samsung account te verwijderen (heb je die wel nodig?) door terug naar fabrieksinstellingen te gaan.
Wat je kan doen is het IP-adres manueel ingeven. Dezelfde zaken invullen die je automatisch verkrijgt, enkel DNS zou ik veranderen naar 8.8.8.8, dat is deze van google ipv Telenet. Als het dan werkt, dan moet de oorzaak gevonden worden bij Telenet waarbij hun DNS server het internetverkeer voor je tv niet toelaat.
Om te testen is 8.8.8.8 misschien leuk, maar wie inzit met privacy laat deze best voor wat het is. En voor de snelheid moet je het ook niet doen. Alternatief? 1.1.1.1 is OpenDNS, dacht ik. Of het te vertrouwen is...
Om niet moeilijk te doen: haal de kabel uit de gv en steek het in je laptop.
Heb je internet ligt het aan de tv,
zo niet ligt het aan de hardware voor de gv( kabels, stopcontactjes, pwl, moden...
maar denk dat het aan de tv ligt...
Ik heb deze probleem ook gehad en ondertussen heb zelf daar een antwoord kunnen opgeven. Het probleem ligt bij de telemeter (internetverbruik). Na ontvangen van het bericht dat jij met verlaagde internet zou willen surfen gaat het verbinding met smart tv zonder probleem via het kabel en ook draadloos.
P.S ik zou het zeker zeggen aan de technische dienst want hierbij hebben zij mij niet kunnen helpen met het antwoord van '' het probleem ligt aan u smart tv meneer'
Ik heb net 24uur gevloekt maar heb het verholpen na het web te checken na eerst modem tv e.d eens uit de pries te halen.
Tv bleef zegge ISP blocking (fout 202 bij samsung). Verbonden met lokaal netwerk maar niet met internet..
Veelvoorkomende en werkende workaround was tv even via hotspot verbinden doch dit werkte pas als ik via mijn 3g deelde want (telenet) wifi doorlussen lukte (ook) niet.
Nadat je terug online kon via 3g hotspot terug overschakelen naar wifi tv werkte tot uitzetten tv..
Nu heb ik gistere heel veel gedownload en zat ik op 0.3% van mijn limiet..174/175gb dat is na bijkope 5gb gisteren 😕
Geen daluren meer in het weekend!! Grr
Vanmorge opnieuw direct aan het troubleshooten en kreeg ik ineens de hardproxy 90% limiet op men gsm..
Heel vreemd dat ik deze nu pas krijg..
Na daar verder te klikke was het probleem voor mij althans verholpen..