Beantwoorden
Kweetni01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

Ik heb al een tijdje WIGO All-internet 300 en gigaboost. Een tijd geleden ben ik overgeschakeld naar de docsis 3.1 e-router. Dit alles hangt aan mijn ubiquiti-netwerk.

Alles werkte goed en ik haalde goede snelheden. Maar sinds een paar weken werkte de wifi slecht. Ik haalde plots slechte snelheden. Ik heb wat aan mijn kanalen en dergelijke gewerkt, doch zonder resultaat.

Ik heb de modem afgekoppeld en heb mijn laptop rechtstreeks op de modem gezet met een UTP van 2 meter.

Ik haal dan maar een snelheid van +- 200 down en +- 38 up.

Dit is duidelijk te weinig. Er is al twee keer een technieker ter plaatse geweest. Zij vinden echter het probleem niet. Ze kunnen zien dat er ergens een storing zit en ze hebben ook al een kanaal uitgeschakeld.

De eerste technieker kreeg heel even 600 als snelheid, maar na een paar minuten viel dit terug naar 200. Als de tweede technieker vertrok, haalde hij ook 600, maar ook deze keer viel dit snel terug.

Ik heb terug contact gehad met telenet en ze gaan een telefonisch contact regelen. Maar dit gaat het probleem niet oplossen, vrees ik.

Heeft hier iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Hier kan ik toch niet tevreden mee zijn?


James

 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: Snelheid plots te laag

 

Tags (1)
0 Likes
6 reacties
Kcquipor
Freshman Meerweter
Berichten: 62
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

Vroeger was het zo als er 3 keer een technieker kwam en het probleem was nog niet opgelost, ging je case naar het “swat” team van Telenet, die heel het probleem tot het kleinste puntje uitzoeken. 

Eventueel dit bespreken in je telefonisch gesprek ? 

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

@Kweetni01 Ruil de modem gratis om in 'n telenet center,configureren doen ze ter plaatse.

Toch lees ik dikwijls problemen met die docsis3.1.

Ik moet hem voorlopig niet.Deze 24*8 CV7160E EMTA 3.0 met eigen Linksys router heb ik al 3 jaar nooit problemen.En even snel als die docsis3.1.over 1Gbps.

0 Likes
Kweetni01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

Maandag gaat de technische dienst bellen. Ik zl hem hiervan proberen te overtuigen. Bedankt alvast.

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)


@robatoras  schreef:

Toch lees ik dikwijls problemen met die docsis3.1.

Ik moet hem voorlopig niet.Deze 24*8 CV7160E EMTA 3.0 met eigen Linksys router heb ik al 3 jaar nooit problemen.En even snel als die docsis3.1.over 1Gbps.


De CV8560e is een zeer goede modem. Die draait hier al een hele tijd heel stabiel.
Desalniettemin is een defect niet uit te sluiten.  De snelheden die je haalt zijn niet normaal.
Het kan aan de modem liggen, maar ook ergens anders in het netwerk.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Kweetni01
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
De 3 wijzen! Follow the reader, reader! Leesbeest! Leesclubje starten?

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

Ik heb heel mijn netwerk uitgeschakeld, behalve de telenet modem. Daar heb ik via de kabel de laptop aangesloten. Dan kan ik toch problemen veroorzaakt door het netwerk uitsluiten?

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2584
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Snelheid te laag (Giga Speedboost + E-Router)

Ik bedoelde het netwerk van Telenet.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes