Beantwoorden
Yothan
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sommige sites werken, andere niet.

Wij hebben een probleem thuis waarbij sommige sites werken en anderen niet. Sites zoals google, youtube, facebook werken. (dit is nu al de 2e dag). Zit nu via de homespot om dit te vragen, want die werkt wel.

 

Ik ben er al achter gekomen dat dit waarschijnlijk komt door problemen met de IPv4, want deze geeft aan dat er geen internetverbinding is als je bij adapterinstellingen gaat kijken.

 

Is er een manier om dit op te lossen? Ik heb de modem al een aantal keren gereset.

 

P.S. gisteren was ik wat met mijn adapterinstellingen aan het prullen en kreeg ik plots wel internet, maar ik weet niet goed wat ik gedaan heb, want hetgeen ik aan het doen was hielp niet op andere computers. Andere computers bleven internetloos.

 

Edit: Wij hebben sinds kort een acces point in ons huis hangen omdat het bereik van de wifi niet ver genoeg was. Ik heb het probleem nu kunnen oplossen door gewoon de internetkabel uit het acces point te trekken en er terug in te steken. Ik heb nog altijd geen idee hoe dat dit probleem is ontstaan en waarom dit juist heeft gewerkt, dus ben wel nog benieuwd of iemand weet hoe dit komt of een theorie heeft.

0 Likes
1 reactie
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sommige sites werken, andere niet.

Als je de Home gateway van Telenet samen met een AP van Telenet dan nemen beide de SSID van de Home Gateway en ook het paswoord.

Misschien ligt daar het probleem.

Anderzijds is het misschien ook nuttig op op je PC via netwerkcentrum je wireless adapter eens uit te schakelen, eventjes te wachten en opnieuw in te schakelen.

Voor laptops en tablets zorgen dat je op automatisch IP adres ontvangen staat.

Je kan wel de DNS servers manueel zetten. Een goed idee is 8.8.8.8 of 208.67.222.222 of 208.67.220.220.

 Je weet of je weet niet dat je uw SSID en paswoord makkelijk kan veranderen via mijn.telenet.be. Dat kan in 1 keer voor de Home Gateway en het Acces Point.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes