24.998
netweters
|
153.782
antwoorden
|
20.856
vragen
|
Hoe kan je je gearchiveerde emails en daarbij horende mappen uit windows live mail 2012 synchroniseren met telenet webmail?
Heb steeds windows met windows live mail 2012 gewerkt, nooit met telenet webmail. Het is de bedoeling dat alle mappen met de bijhorende mails die ik in windows live mail heb, net hetzelfde in telenet webmail terecht komen.
Is het mogelijk in te stellen dat de email-archivering in de toekomst up to date blijft en automatisch op dezelfde wijze gearchiveerd wordt, zonder telkens beide toepassingen te gebruiken. Dus bv. enkel live mail blijven gebruiken en niet telenet webmail. Indien dit niet kan, moet ik weer op een of andere manier gaan synchroniseren, als dit al mogelijk is (eerste vraag).
Mijn ervaring is dat het makkelijker gaat om in telenet webmail je mappenstructuur aan te maken en deze dan te laten overnemen door live mail.
Al geef ik tegenwoordig de voorkeur aan thunderbird als mail programma omdat ik al diverse moeilijkheden heb gemerkt met live mail en het huidige mailprogramma onder windows 10. Voornamelijk bij het inbrengen van accounts en het synchroniseren.
Onder thuinderbird was dit in 2 minuten gefixt. Mailadres en paswoord inbrengen en OK. Zowel voor telenet, skynet, google, outlookadressen enz. En direct IMAP / SMTP zoals het hoort.
Dank voor uw antwoord.
Onlangs kreeg ik het bericht dat windows live mail door outlook niet meer ondersteund wordt vanaf eind juni. Blijft outlook het programma Thunderbird ondersteunen?
Ik heb altijd heel goed en graag met windows live mail kunnen werken. Alle berichten van mijn diverse email-accounts zijn overzichtelijk en onmiddelijk raadpleegbaar. Het programma biedt voor mij voldoende opties en werkt eenvoudig. Met het programma 'outlook.com' via de browser kan ik nog niet overweg. Ik ben er nog niet in geslaagd om berichten te ontvangen van mijn diverse email-accounts (telenet-hotmail). Maar hierover uitwijden is in dit onderwerp niet aan de orde veronderstel ik.
Waar ik naartoe wil is; Als Outlook Thunderbird blijft ondersteunen, en Thunderbird is minstens zo gebruikvriendelijk als windows live mail, dan is Thunderbird misschien de beste optie voor mij om van mijn problemen verlost te zijn en om eenvoudig met mijn diverse accounts te kunnen blijven werken?
Zijn er nog andere of betere opties om gebruiksvriendelijk, overzichtelijk met meerdere email-accounts te werken, zoals in windows live mail?
@Ex-Netweter schreef:Dank voor uw antwoord.
Onlangs kreeg ik het bericht dat windows live mail door outlook niet meer ondersteund wordt vanaf eind juni. Blijft outlook het programma Thunderbird ondersteunen?
Ik heb altijd heel goed en graag met windows live mail kunnen werken. Alle berichten van mijn diverse email-accounts zijn overzichtelijk en onmiddelijk raadpleegbaar. Het programma biedt voor mij voldoende opties en werkt eenvoudig. Met het programma 'outlook.com' via de browser kan ik nog niet overweg. Ik ben er nog niet in geslaagd om berichten te ontvangen van mijn diverse email-accounts (telenet-hotmail). Maar hierover uitwijden is in dit onderwerp niet aan de orde veronderstel ik.
Waar ik naartoe wil is; Als Outlook Thunderbird blijft ondersteunen, en Thunderbird is minstens zo gebruikvriendelijk als windows live mail, dan is Thunderbird misschien de beste optie voor mij om van mijn problemen verlost te zijn en om eenvoudig met mijn diverse accounts te kunnen blijven werken?
Zijn er nog andere of betere opties om gebruiksvriendelijk, overzichtelijk met meerdere email-accounts te werken, zoals in windows live mail?
Dat klopt. bron
Als je windows 8.1 of 10 hebt kan je de mail app gebruiken. Die vind ik zelf heel gemakkelijk je kunt er alleen niet zoveel in instellen. Maar het is wel overzichtelijk
Als je windows 7 hebt denk ik dat Thunderbird wel een goede optie is of als je MS office outlook hebt zou ik dat gebruiken.
Ik heb het ondertussen al voor verschillende klanten geinstalleerd omdat er moeilijkheden waren et het mailprogramma in windows 10. Zeer makkelijk in te stellen en minstens zo goed als live mail. Echt downladen en in 5 hooguit 10 minuten is je installatie klaar. En ondertussen mailaccounts van google skynet en telenet geinstalleerd en allemaal even vlug klaar. En het is evengoed gratis.
Bovendien is het thunderbird die outlook of hotmail of livemail adressen en accounts aanvaard en niet omgekeerd. En allemaal naast en onder elkaar.