|
25.733
netweters
|
159.318
antwoorden
|
|
21.479
vragen
|
Sommige websites/apps werkend flitsend (e.g. vrtnws.be), anderen zijn (vaak) niet vooruit te branden (e.g. MyTelenet, Sporza, Smartschool, ...). Soms werkt de "hoofd" website/app goed, maar bepaalde onderdelen niet (bv. chat functionaliteit in 2dehands.be). Soms krijg ik time-out/foutmelding (connection time out, DNS issue, ...), soms blijft de boel gewoon wachten/hangen.
Issue doet zich zowel voor op laptop (met verschillende browsers) als smartphone.
Technieker is al langs geweest om de connectors op de NIU te vervangen, modem werd al gewisseld naar een F@ST3896LG-TN model, ik heb de Wifi-functionaliteit al uitgeschakeld en twee goeie TP-Link access points gehangen om optimale dekking te hebben (wat het geval is, zie "sommige websites werken flitsend").
Probleem enerveert mij enorm, zeker omdat het niet-deterministisch is - het kan eens goed gaan, maar 80% van de tijd is het drama.
Iemand die dit herkent, of - nog beter - een oplossing voor heeft? Alvast bedankt.
TP-Link EAP650, twee stuks. De ene hangt rechtstreeks op de modem, de andere achter een TP-Link switch in de woonkamer (waar ook tv, console, ... aan hangen).
Geen andere netwerktoestellen, behalve nog een switch in de technische ruimte waar twee devices in de zekeringkast aan hangen.
Geen specifieke DNS instellingen gedaan. Ik krijg gewoon de standaard Telenet DNS servers door.
Als uw lan subnet (in mijn Telenet) op de standaardwaarde 192.168.0.1 staat verander dan dit eens naar een andere waarde bv 192.168.5.1.
Als uw lokale toestellen krijgen dan een nieuw IP adres,