Beantwoorden
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Hey, ik kan de software mijn tv Sony 2 jaar oud 55 inch niet meer updaten, ik heb geen verbinding met het internet zegt hij, nochtans heb ik met de klantendienst alle stappen ondernomen en bijna een uurke aan de tel geweest en alles blijkt ok te zijn, ze konden me niet verder helpen. Nu ik heb een Sonos Surround systeem dat regelmatig updates moet krijgen via internet om synchroon te zijn met de TV en die werkt juist maar met wifi maar als de TV niet kan updaten laat  mijn Sonos het ook afweten, bijgevolg regelmatig uitvallen vd klank, alle 5 stappen komt het op de tv dat er updates zijn voor sonos , TV die uitvalt en wil beginnen updaten maar niet kan enz.......Iemand een idee?

Grt Sven

0 Likes
18 reacties
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Sony TV software update

"geen verbinding met het internet zegt hij"

Hoe is je TV met internet verbonden ???

- met een eigen utp kabel ?

- via draadloos netwerk ( en heb je dan je toegangscode juist ingegeven) en ontvangt je TV het signaal wel ?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Sony TV software update

Kan je een schematisch uittekenen hoe je Sonos en Sony TV verbonden zijn met het internet? Uiteraard geef je de voorkeur aan volgende vorm van aansluiting in volgorde van best naar minder goed: UTP kabel, Powerline, Wifi. Het is mij dan ook niet echt duidelijk hoe je die meldingen van Sonos op je Sony TV krijgt.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Sony TV software update

Als de TV geen verbinding heeft met internet, hoe kan die dan weten dat er updates beschikbaar zijn ???

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sony TV software update

Je bent niet erg duidelijk: je zegt dat je je Sony tv niet kan updaten en dan zeg je dat de tv een melding geeft voor een update van je Sonos en dat die mislukt? BTW kan je de software voor die Sony niet gewoon downloaden, op een USB-stick zetten en zo je tv updaten? Met mijn Philips is dat een mogelijkheid...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Sony TV software update

@svensharley kan u verduidelijken hoe de tv aan het internet verbonden is ? Ik heb namelijk ook een SONOS surround systeem in huis. Mijn tv heeft nog nooit om een update gevraagd om mijn sonos te updaten. De update's van het sonos systeem doe ik via de gsm of via de tablet. Daar is een app voor om de sonos te bedienen maar ook om alles te tunen en te updaten. Dus begrijp niet goed dat de tv vraagt om te updaten. dat het geluid weg valt kan ook te maken hebben met het feit dat er een onderbreking zit in de wifi , de wifi moet namelijk heel stabiel zijn om het geluid perfect te hebben via het sonos systeem. 

0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Hey,  de verbinding van tv is rechtstreeks aangesloten met een kabel in de modem, de toegangscode is de juiste, tot ik eergisteren terug probeerde om verbinding te krijgen met intrn en tv zei dat het een foute code is, maar kan niet want alles wat wifi heeft thuis werkt op die code  gsm's - tablets - powerlines....raar want heb al 15 jaar dezelfde code.

Bedankt voor de reactie

Grt Sven

0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Hey, Sony tv rechtstreeks met kabel naar modem,  Sonos  gaat via wifi

Grt Sven

 

 

0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Hallo

Ja sorry voor het misverstand ( was hier beetje hectisch gisteren met het probleem ) en ben ook niet degene met het meeste geduld, het is niet de tv die die de melding krijgt voor de updates van Sonos maar gsm's en tablet's maar dat geeft niet, probleem is dat ik geen netwerkverbinding krijg met de tv, en zo de tv niet van de nwe software kan voorzien. Maar omdat Sonos werkt via wifi en in verbinding staat met de tv laat die het afweten omdat  mijn tv niet up to date is.

Grt Sven

0 Likes

Sony TV software update

@svensharley zet die tv terug naar fabrieksinstellingen en begin opnieuw.

0 Likes

Sony TV software update

@svensharley normaal gezien maakt het niks uit kwa updates van uw tv. Ook al is uw tv niet voorzien van de nieuwste software uw sonos gaat toch wel werken , althans zo is het bij mij thuis toch. Ik hoef enkel te updaten via de app van sonos zelf. Heb ook geen echte netwerkverbinding met de tv zelf , dus als er een update is , zelf af en toe eens controleren , dan doe ik dat via de app van sonos. Wat wel belangrijk is is het volgende , als u via de playstore of via de apple store een update krijgt voor sonos dient u in de app van de sonos ook nog eens een update uit te voeren. Anders zijn er inderdaad bepaalde funtie's die niet correct werken.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Sony TV software update


@svensharley  schreef:

Hey, Sony tv rechtstreeks met kabel naar modem

 


Welke kabel? Antennekabel of netwerkkabel?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Sony TV software update

@svensharley

 

Over welke tv (model/type) van Sony gaat het ? Heb je nu al eens geprobeerd om de software via de site van Sony te downloaden om dan mbv een USB-stick je te updaten? Daarvoor moet je tv immers geen internetverbinding hebben.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Ga dat eens proberen, maar dat kan geen kwaad he? alhoewel ik niets veranderd heb aan de tv kwestie instellingen.

grt Sven.

0 Likes
svensharley
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
De 3 wijzen! Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur!

Sony TV software update

Netwerkkabel

0 Likes