37911
netweters
|
14029
gesprekken
|
14221
vragen
|
Met de kennis die ik heb opgedaan heb ik een aantal poorten opengezet die mijn PS4 nodig heeft om, in hoofdzaak, FIFA21 optimaal te kunnen spelen, naast een aantal algemene poorten die het allemaal wat soepeler laat verlopen.
Dit gekoppeld aan een statisch ip-adres dat boven 99 ligt. Nu meen ik ergens te hebben gelezen dat je beter een vast ip-adres kiest dat tussen 1 en 99 ligt.
Klopt dit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Geertdb14301 Als je de telenet modem/router gebruikt is het antwoord ja. Telenet modem/router gebruikt de adressen 192.168.0.100 tot .254 in zijn DHCP range. Dus om mogelijke moeilijkheden te vermijden gebruik je best 192.168.0.10 tot .99.
@Geertdb14301 Nog dit. Ik adviseer altijd tussen .10 en .99 omdat 192.168.0.1 de standaard gateway is en je .2 tot .9 best voorbehoud voor extra AP's, managed switchen enz., dus de extra netwerkcomponenten. Makkelijker om bij te houden. Volgens mij toch.
Alvast bedankt voor de snelle reacties. Nog een kleine aanpassing doorvoeren dus en de PS4 zou optimaal ingesteld moeten zijn... Thx!
@Geertdb14301 schreef:Alvast bedankt voor de snelle reacties. Nog een kleine aanpassing doorvoeren dus en de PS4 zou optimaal ingesteld moeten zijn... Thx!
Niet vergeten de forwarding aan te passen naar het juiste IP adres