Beantwoorden
Geertdb14301
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Statisch ip-adres PS4

Met de kennis die ik heb opgedaan heb ik een aantal poorten opengezet die mijn PS4 nodig heeft om, in hoofdzaak, FIFA21 optimaal te kunnen spelen, naast een aantal algemene poorten die het allemaal wat soepeler laat verlopen.
Dit gekoppeld aan een statisch ip-adres dat boven 99 ligt. Nu meen ik ergens te hebben gelezen dat je beter een vast ip-adres kiest dat tussen 1 en 99 ligt.
Klopt dit?

0 Likes
5 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Statisch ip-adres PS4

@Geertdb14301  Als je de telenet modem/router gebruikt is het antwoord ja. Telenet modem/router gebruikt de adressen 192.168.0.100 tot .254 in zijn DHCP range. Dus om mogelijke moeilijkheden te vermijden gebruik je best 192.168.0.10 tot .99.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1744
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Statisch ip-adres PS4

Ja, dat klopt. De DHCP range van Telenet is standaard 192.168.0.100 tot 254. Voor vast adressen kies je dus het beste iets onder 100.


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Statisch ip-adres PS4

@Geertdb14301  Nog dit. Ik adviseer altijd tussen .10 en .99 omdat 192.168.0.1 de standaard gateway is en je .2 tot .9 best voorbehoud voor extra AP's, managed switchen enz., dus de extra netwerkcomponenten. Makkelijker om bij te houden. Volgens mij toch.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Geertdb14301
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Statisch ip-adres PS4

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Nog een kleine aanpassing doorvoeren dus en de PS4 zou optimaal ingesteld moeten zijn... Thx!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Statisch ip-adres PS4


@Geertdb14301  schreef:

Alvast bedankt voor de snelle reacties. Nog een kleine aanpassing doorvoeren dus en de PS4 zou optimaal ingesteld moeten zijn... Thx!


Niet vergeten de forwarding aan te passen naar het juiste IP adres



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes