Beantwoorden
NosyVoldemort
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Storingen Google Smart Home-toestellen

Goede middag, 

Wij zitten al enige tijd met een probleem, al onze google devices (Chromecast, Hubs, Mini's) stoppen met werken zonder enige aanleiding. 

Enkele voorbeelden: 

Google TV: 
-bij het opstarten van youtube of youtube kids, speelt het soms de video niet af, het pauzeerd onmiddelijk, druk ik op play, dan pauzeerd het binnen de halve seconde terug. De enige manier om dit op te lossen is om te verbinden mijn mijn mobiele hotspot of de chromecast uit het stopcontact te halen en terug in te steken.

- Google TV stopt soms ook de video van youtube of youtube kids als ik in een andere ruimte aan 1 van de hubs vraag om bv de camera te streamen. 
Google Nest hub: 

Heeft hetzelfde probleem met youtube, soms speelt de video gewoon niet. telkens gaat de video op pauze. 

Google Nest mini: 

Wij wonen naast een spoorweg, dus in de babykamer staat een google nest mini, om ruis af te spelen terwijl de baby slaapt. Dan word hij niet wakker van voorbij rijdende goederen treinen in de nacht. We spelen deze ruis af met Spotify. Alleen stopt de google mini soms met het -afspelen van Spotify als ik aan een andere google hub vraag om de babyfoon te streamen (babyfoon is een google nest cam indoor). We moeten ook telkens de google mini uit het stopcontact halen en terug insteken als we ruis willen afspelen, want ook dit toestel pauzeerd spotify direct. 

Dit geld voor al onze toestellen van google, dus het is niet dat deze defect zijn. Het zou dus een probleem moeten zijn met de internet instellingen. Want via een hotspot werkt het wel. 
Belangrijk: Al onze toestellen hebben een sterke wifi verbinding, want in ons huis zijn Deco's verspreid. 

Ik heb 3 uur met google support gesproken en zij kwamen met volgende oplossingen: 

  • Check if your router or wireless network uses AP isolation mode (also known as "guest mode" or "client mode") or an authentication page (also known as a "captive portal"). If enabled, these settings can prevent your Chromecast device from properly connecting to your mobile device or computer. Be sure to disable these features prior to setup. (Refer to Learn More: AP Isolation is enabled)
  • Be sure that Multicast, UPnP, and IGMP are enabled on your router.
  • If your router is running DNS software, be sure to enable the following public Google DNS IP addresses: 8.8.8.8 & 8.8.4.4

het onderstreepte heb ik zelf kunnen instellen, de andere had ik aan Telenet gevraagd, maar die sturen mij door naar hier. 
Dus ik hoop dat jullie weten wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik dit kan oplossen. 


Alvast bedankt 🙂 

Groetjes Kenny

 

Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Google smart home problemen.

0 Likes
15 reacties
DylanB
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Wereld gedichtendag A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Storingen Google Smart Home-toestellen

Er is momenteel een soort gelijk probleem met de AP van telenet en google nest. Ik kan je daar een grote uitleg voor verschaffen maar we kunnen er niets mee. Google probeert onderling ipv6 te creeêren om toch te praten met elkaar ongeacht wat ze krijgen van de modem. Je deco's zien waarschijnlijk ook het verschil niet tussen ULA of global ipv6. Dit kan eventueel mocht dit zo zijn wel opgelost worden softwarematig van deco. Probleem is dat google altijd wel iets meer doet dan mag 🙂

Mvg

Dylan