Beantwoorden
Bussiee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Beste

Ik heb sinds kort een Synology NAS staan.
Nu heb ik problemen met deze verbonden te krijgen naar het netwerk.
Ik heb beide poorten van de Synology aangesloten. 
Eerst had ik deze ingesteld op 192.168.0.150 en 192.168.0.151. Toen kwam ik netweters te weten dat dit in de DHCP range zit van Telenet dus heb de IP's aangepast naar .90 en .91

Bussiee_0-1639183578680.png
De gateway en dns settings zijn :

Bussiee_1-1639183618779.png

Ik heb al gespeeld met andere DNS servers (google bv 8.8.8.8). Maar ik krijg geen verbinding naar buiten toe. Ik zit normaal ook niet met conflicten want ik heb mijn netwerk afgescand. 
Het is niet de bedoeling dat ik eraan kan van buiten maar wel dat de Synology zijn updates kan doen etc en met docker containers werken die toegang nodig hebben tot het internet.

Als ik inlog met SSH en doe pingtest zie ik dat heeeel soms even de verbinding lukt maar dat is dan van een hele korte periode.
In mijn telenet komt de synology ook niet onder apparaten te staan buiten als ik DHCP doe. Maar met DHCP krijg ik ook geen verbinding met het internet.

Iemand een idee wat er zou kunnen schelen of voorstellen?
Indien meer info, laat even weten dan bekijk ik dit.

Alvast bedankt!
Bussie

 



Tags (1)
0 Likes
7 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Het heeft geen of weinig nut om de 2 LAN kaarten aan te sluiten. Maar het kan. Verbinding maken met je Synology doe je normaal gezien met 192.168.0.90:5000. Dat is de standaard HTTP poort, die je dan best in de settings verandert. 5001 is de HTTPS poort.

Je hebt nog wat werk. Een certificaat installeren ondermeer. Een account aanmaken om de updates goed te laten verlopen enz..



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jeankok
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Complimentendag Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Ga naar de downloadsite van Synology, download Synology assistant en installeer.

Na openen zoekt dit programma de Nas op uw netwerk en zie je het IP adres van uw nas voor u zal je twee adressen zien.

Vergeet niet een QUICK connect account aan te maken instellingen externe toegang.

Schakel ook de firewall in op de nas, beveiliging Firewall.

In aanmeldingsportaal kan je eventueel DSM poort HTTP en DSM poort HTTPS aanpassen.

Deze aanpassing kan met poorten die je forward in mijn telenet.

Bijvoorbeeld 192.168.0. 444:7654 dit is een fictief mailadres.

0 Likes
ChristofW
Experienced Meerweter
Berichten: 119
Een bus vol! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Ik vermoed dat je 2x dezelfde gateway op de netwerkkaarten hebt ingesteld (192.168.0.1). Dat zou het gedrag verklaren dat je beschrijft. Dus op 1 van de netwerkkaarten moet je dat veld leeglaten.

 

En een IP-adres invullen op beide netwerkkaarten heeft niet veel zin, enkel als je voor een zogenaamde "bonding" kiest waardoor je failover mechanismes hebt als er een netwerkkaart stuk gaat.

kve2002
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Heb hier ook een dergelijke nas, 2 netwerk interfaces gebruiken heeft enkel nut als je router ook bonding indersteund, wat de telenet modem , dacht ik, niet kan.

Probeer met 1 netwerk interface, gebruikt dhcp, reboot je nas.  denk dat dat veel zal oplossen.

Bussiee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Beste

 

Bedankt voor de tips.

Ik ben overgeschakeld naar 1 netwerkpoort.

Helaas zonder resultaat.

Zelfs met DHCP ingesteld en het toestel zichtbaar in mijn telenet krijgt de Synology geen verbinding naar het internet.

Ik kan vanop de NAS perfect de router pingen en hij is perfect zichtbaar in het netwerk.

Iemand nog een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?

mvg

Bussie

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

@Bussiee  Mag ik vragen waar je dit op uw Synology doet om je verbinding naar buiten toe te testen? Kan je intern uw Synology bereiken? Heb je al eens de poorten geforward in je Telenet router? En dan eens geprobeerd of je via een mobiel netwerk verbinding kunt maken? Een NAS is een Server (een dienaar) en maakt normaal gezien weinig of geen verbinding met het internet, omgekeerd wel.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bussiee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Jij bent af! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Synology DS920+ geen verbinding met internet

Hey Ignace

Intern is geen probleem.

Ik had even SSH open gezet en met Putty verbonden om zo wat rond te pingen.

 

Ik denk net wel het probleem gevonden te hebben.
Ik heb de DSM docker applicatie geïnstalleerd maar hier is niets draaiende in.

Als ik de applicatie stop zet, krijg ik weer internet verbinding.

 

Dus ik denk dat ik daar eens moet neuzen wat er mis loopt.

 

Bedankt voor de tips en hulp!

 

Mvg

Bussie