Beantwoorden
Hansc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TP Link Switch TL-SG108E: geen geldige IP-configuratie

Hallo,

 

Bij het vervangen van mijn oude switch naar een nieuwe model: TL-SG108E loopt het mis. Na enkele minuten valt de verbinding weg en verschijnt volgende foutmelding: geen geldige IP-configuratie. De standaard installatiegids van het toestel volledig gevolgd,  ingesteld op DHCP service, zonder resultaat.

Suggesties en tips van harte welkom.



0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TP Link Switch TL-SG108E: geen geldige IP-configuratie

Heb je toevallig Port Mirroring en VLAN opstaan op deze switch ? 

Want dit kan voor problemen geven. 

Vooral als het port mirroring is want dit houdt in dat u een kopie maakt van de datapakketten van een poort en deze vervolgens kunt doorsturen naar een andere poort.

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hansc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TP Link Switch TL-SG108E: geen geldige IP-configuratie

Bedankt Kristof,

 

Na het uitschakelen van de VLAN krijg ik een nieuwe foutmelding: Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)

 

 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7785
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TP Link Switch TL-SG108E: geen geldige IP-configuratie


@Hansc  schreef:

Hallo,

 

Bij het vervangen van mijn oude switch naar een nieuwe model: TL-SG108E loopt het mis. Na enkele minuten valt de verbinding weg en verschijnt volgende foutmelding: geen geldige IP-configuratie. De standaard installatiegids van het toestel volledig gevolgd,  ingesteld op DHCP service, zonder resultaat.

Suggesties en tips van harte welkom.




Bedoel je nu dat je de DHCP van  de switch toelaat om IP adressen uit te delen? Als dat zo is dan zal dit conflicteren met uw router en al zeker als dit een modem/router van Telenet is. Die deelt dan misschien IPadressen uit buiten de range van uw router. Op uw eigen router zou je eventueel nog DHCP kunnen uitschakelen maar op die van Telenet niet. Er kan maar 1 DHCP server actief zijn.

Ik weet niet of dit de oorzaak is maar dit viel mij op daarom heb ik het rood gemarkeerd.

Je kan wel op uw VLAN een DHCP server actief zetten, voor elke VLAN een ander, maar dan moet je zorgen dat uw routing naar buiten toe in orde is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1684
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TP Link Switch TL-SG108E: geen geldige IP-configuratie

Het beste is de functie Vlan af te zetten zodat de switch gewoon als switch kan functioneren en dan nog eens te testen.Het ip adres van de dhcp zou moeten doorkomen, zo ook dns zou moeten werken.

Succes

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes