24771
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
Bij het vervangen van mijn oude switch naar een nieuwe model: TL-SG108E loopt het mis. Na enkele minuten valt de verbinding weg en verschijnt volgende foutmelding: geen geldige IP-configuratie. De standaard installatiegids van het toestel volledig gevolgd, ingesteld op DHCP service, zonder resultaat.
Suggesties en tips van harte welkom.
Heb je toevallig Port Mirroring en VLAN opstaan op deze switch ?
Want dit kan voor problemen geven.
Vooral als het port mirroring is want dit houdt in dat u een kopie maakt van de datapakketten van een poort en deze vervolgens kunt doorsturen naar een andere poort.
Bedankt Kristof,
Na het uitschakelen van de VLAN krijg ik een nieuwe foutmelding: Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)
@Hansc schreef:Hallo,
Bij het vervangen van mijn oude switch naar een nieuwe model: TL-SG108E loopt het mis. Na enkele minuten valt de verbinding weg en verschijnt volgende foutmelding: geen geldige IP-configuratie. De standaard installatiegids van het toestel volledig gevolgd, ingesteld op DHCP service, zonder resultaat.
Suggesties en tips van harte welkom.
Bedoel je nu dat je de DHCP van de switch toelaat om IP adressen uit te delen? Als dat zo is dan zal dit conflicteren met uw router en al zeker als dit een modem/router van Telenet is. Die deelt dan misschien IPadressen uit buiten de range van uw router. Op uw eigen router zou je eventueel nog DHCP kunnen uitschakelen maar op die van Telenet niet. Er kan maar 1 DHCP server actief zijn.
Ik weet niet of dit de oorzaak is maar dit viel mij op daarom heb ik het rood gemarkeerd.
Je kan wel op uw VLAN een DHCP server actief zetten, voor elke VLAN een ander, maar dan moet je zorgen dat uw routing naar buiten toe in orde is.