Telemeter flipt en onjuist verbruik
Hoi iedereen,
Ik dacht dit toch even te posten gezien meedere mensen hier misschien benefiet gaan aan hebben.
Ik kreeg afgelopen weekend 25/11 een melding dat mijn verbuik van 80% ingesteld bereikt was, ik heb dit dan ook even nagekeken en ik zag plots een piek op 1 dag van 75,94 GB.
Ik ben zelf al jaren IT'er en kan garanderen dat ik goed weet wat ik doe met mijn standaard basic abonnement.
Zijnde al klant sinds mijn 18e bij Telenet dit nog nooit meegemaakt noch gezien te hebben, ik heb dan ook besloten Telenet klantendienst te contacteren en deze bevestigen inderdaad verkeerde waarden tussen hun intern systeem en de de telemeter via mijn telenet, zo zag men bijv op vrijdag 24/11 een verbruik van meer dan 100 GB wat tevens ook niet op mijn zichtbare meter te zien was.
Men rade mij van over te schakelen naar Easy internet wat een euro duurder uitkomt en dat bij dit product dit soort problemen niet voorkwamen, echter na de switch terug gebeld dat de meter lekker voort deed met verkeerde waarden en bijna op de limiet zat wat dus betekend dat ik op small band ga komen te vallen.
Ik kreeg de vriendelijke uitleg even geduld te hebben gezien de sync van alle systemen wat aannemeleijk is.
Echter de dag erop nog steeds het probleem en heb dus terug gebeld en heeft tevens de 3e persoon ook bevestigd dat er iets niet in orde lijkt te zijn en een case aangemaakt.
Onze huidige situatie vereist werken van thuis voor veel mensen maar eens de limiet bereikt snappen we het plaatje en zou ik dus nog een groter probleem hebben.
Tot nu is dit probleem niet verholpen geweest desondanks de hulpzame Service desk maar ik betaal dus nu meer voor een product dat ook niet werkt, beter nog zal ik niet meer kunnen werken indien ze dit tijdig oplossen.
Naar mijn inzien dient telenet ASAP actie te nemen met hun systemen gezien dit niet de eerste keer is zo lees ik in andere topics, tevens werkt de app ook niet meer naar behoren gezien ik daar het verbruik ook al niet meer kon inzien.
Ik post dit verhaal om mensen in te lichten dat er daadwerkelijk problemen zijn en dat er eigenlijk geen druk of prio kan gevraagd worden zelfs niet als dit over je job gaat.
Men kan moeilijk verwachten dat men ongelimiteerd neemt als dat niet nodig is en daarvoor ook fors meer betaald dan bij de concurenten zonder limiet.
Ik heb dit dan ook aangegeven aan de service desk dat ik moet gaan overwegen weg te gaan bij telenet gezien ze eigenlijk niets kunnen doen voor hun eigen technische problemen omtrent verbruik en tevens goedkoper af kan zijn bij een ander provider met dezelfde technologie.
Me dunkt dat Telenet toch eens mag nadenken over wat ze vragen en kunnen aanbieden, ik ben jaren klant maar heb dit soort gedoe nog nooit gezien.
Tevens wel Kudo voor de Service desk hun bereikbaarheid, ik had tot 3 maal toe heel vriendelijke mensen aan de lijn die uit hun naad zijn gegaan om het probleem op te lossen, echter heeft de klant wel degelijk nood aan een oplossing die werkt of gegarandeerd kan worden.
Titel gewijzigd door Anissa (mod) | Vorige titel: Telemeter flipt en onjuist