Beantwoorden
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet Access Points vallen uit

Opmerkelijk probleem: tegenwoordig vallen elke dag 1 of beide Acces Points uit. Alle lampjes beginnen te knipperen, en de wifi werkt niet meer. Soms werken de aan de Acces Point met-kabel aangesloten apparaten wel nog, soms niet. Wat wel altijd blijft werken: de PlayStation & Apple TV die met een kabel rechtstreeks verbonden zijn met de modem. 

 

Hoe kan het dat beide Acces Points (of soms 1 van de 2), tegelijk uitvallen terwijl het internet nog werkt? Telenet ziet dat er een probleem is, maar kan het niet oplossen. 

 

Verder merk ik ook, wanneer de Acces Point aangeeft wel gewoon te werken en de wifi niet weg valt, dat deze heel instabiel is. Alle apparaten geven aan wifi te hebben, maar geen internet. Even vliegtuigmodus aan en af zetten helpt dan meestal wel. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Access Points vallen uit

@m-jan20 

Misschien is er een communicatie probleem op de AP's . Zou ze eens proberen te resetten en als dat niet helpt , dus als je terug tegen hetzelfde probleem aan loopt , zou ik ze omruilen. Heb je nog garantie ? dan zeker eens terug gaan en andere vragen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet Access Points vallen uit

Al geprobeerd. 

Ze worden beide gehuurd. Toch vreemd dat ze dan ineens allebei tegelijk kapot zouden gaan? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Access Points vallen uit

@m-jan20  

Ik denk niet dat ze kapot zijn ik denke eerder een communicatie probleem. Maar je geeft al aan dat ze bij de klantendienst een probleem zien maar ze weten niet wat. Dus eigenlijk had die al moeten zeggen oke je kan ze omruilen want er is een probleem mee. Maar in plaats daarvan laten ze je door gaan met iets wat niet naar behoren werkt.

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet Access Points vallen uit

Gaan die 2 nieuwe Acces Points dan niet hetzelfde probleem hebben? 

 

De klantendienst stelde wel voor om ze om te ruilen, maar met corona kan dat allemaal heel lang duren 😕 heb nu zelf een mesh systeem gekocht. Kijken wat dat geeft. 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5864
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet Access Points vallen uit

@m-jan20  

Mesh wifi heb ik ook en ben daar super content van. Heb nu nieuwe gekocht met wifi 6 , onze iPhones ondersteunen dat toch. Daar krijg je geen spijt van hoor in elke kamer wifi , als je het goed opstelt natuurlijk want het is niet rap even neerzetten en gedaan er mee. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes