Beantwoorden
Coredusk
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Yelo Play-app voor Windows? It's your eighth party! It's your fifth party! Pionier

Telenet Homespot over LAN

Ik zit op kot met een beperkte downloadlimiet.

Ik kan via mijn telefoon en chromebook op de telenet homespot maar zou dit over LAN willen doen met mijn vaste PC.

Hoe breng ik dit in orde?

 

0 Likes
4 reacties
steven_vc
Experienced Meerweter
Berichten: 106
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Telenet Homespot over LAN

Dat lijkt mij niet mogelijk. Homespot en WiFree zijn draadloze signalen en kan je niet uit een RJ45 verbinding krijgen.

 

Wat wel mogelijk is is het installeren van een WiFi Bridge en deze dan aansluiten op WiFree of Homespot.

 

Een wireless bridge capteert eenvoudigweg een WiFi signaal en zet dit gewoon om in een ethernet signaal. Dit is een oplossing om toestellen op het internet aan te sluiten die enkel een ethernet poort hebben en geen WiFi adapter hebben. De prestaties zijn echter niet beter dan direct via WiFi aan te sluiten. Als je apparaat reeds een WiFi antenne heeft is het beter om gewoon rechtstreeks via WiFi aan te sluiten, dan bespaar je de kost van de bridge en het stroomverbruik en de mogelijke technische problemen die eigen zijn aan een extra tussenstation in uw internetverbinding.

 

Een wireless bridge kan je van allerlei merken krijgen. Wijzelf gebruiken thuis een Netgear WNCE 3001 om de XBOX op het internet aan te sluiten via WiFi (de oudere consoles hebben geen WiFi functionaliteit). Op Amazon.de vind ik deze terug voor € 35,49 nieuw. Deze kan je voeden via een USB-poort of via een stopcontact. Probeer wel verbinding te maken via WiFree ipv Homespot zodat de adapter zelf automatisch kan inloggen, anders moet je dit zelf doen telkens je het apparaat opnieuw aanzet.

 

mvg,

 

Steven

Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet Homespot over LAN

Als je een Android telefoon hebt kan je die aansluiten op het wifi netwerk en dan de gsm aansluiten op je computer en dan USB thetering aanzetten.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet Homespot over LAN

En dit topic hoort eigenlijk bij conversaties - surfen 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Telebid
Freshman Meerweter
Berichten: 78
WOW, overzichtelijk! Laat de zon in je hart! Al 25 duimen! Goed bezig!

Telenet Homespot over LAN

Toch een speciale oplossing gemaakt door middel van een Mikrotik router. Bekijk deze video tutorial en oordeel. Dit lijkt me de ideale configuratie 🙂
Verbinden met Telenet-Homespot en gebruik de LAN poorten.

0 Likes