Beantwoorden
jennifer3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

dag allemaal, hopelijk kunnen jullie mij helpen!

 

Telenet is al 5 keer bij ons geweest in verband met de wifi. Helaas kunnen zij ons niet verder helpen dus hebben wij een mesh p9 aangekocht:

1200x1023.jpg

 

Helaas weten wij niet hoe we dit moeten installeren en de app van deco helpt ook niet om dit te verbinden met de modem van telenet...

 

kunnen jullie mij helpen?

 

mvg

jennifer

 

 

0 Likes
5 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

@jennifer3 

Heb onlangs ook een nieuwe Mesh gekocht van Deco ( niet het zelfde ). Heb dan de eerste geplaatst aan de modem ( wifi op de modem wel uitgeschakeld ) dan via de app het eerste torentje geinstalleert. Daarna de tweede in het stopcontact en ook weer via de app geinstalleert. Zo heb ik dan door gedaan tot alles geinstalleert was.

 

Via de Deco app kan je dus perfect je torentjes zoeken en installeren ook aan de modem van Telenet. Hier is het allersinds zonder problemen verlopen. Je start dus je deco app op en dan is het eigenlijk heel makkelijk dit te doen.

 

Opstarten deco app :

* Rechts boven op het + teken drukken

* Deco laten zoeken , je dient de keuze te maken van je type deco want je kan verschillende soorten combineren.

* de app zoekt je deco en installeert je torentje.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jennifer3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

beste, dat hebben we inderdaad gedaan maar als we de snelheid gaan testen krijgen we dit:

 

IMG_0672.jpg

 

mvg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

@jennifer3 

Waarschijnlijk heb je op het wereldbolletje gedrukt en dan zie je dat de torentjes verbonden zijn online. Maar dit is geen snelheidstest daar kan je zien of ze online zijn en ja je ziet ongeveer met welke snelheid informatie binnenkomt , ik weet ook niet precies hoe je anders die informatie moet beschrijven. Wat ik er echter niet bij zie staan is dat er toestellen mee verbonden zijn want dat zie ik bij mijne wel staan. Dus daaronder zouden een paar of één toestel zichtbaar zijn als die met die toren verbonden zijn. Ik zie ook garage staan dus je opstelling is in de garage vermoed ik zelf. Houd er wel rekening mee dat het dan lastig kan zijn dat er via dat torentje toestellen mee kunnen verbinden aangezien er een muur tussen zit.

 

Heb je de deco's ingesteld als AP of als router functie?

 

Een speedtest kan je doen via de Ookla app op je gsm of een andere speedtest app die je gebruikt. Nu is de vraag heb je wifi verbinding , kan je op internet via wifi?


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
jennifer3
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Netjes! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

beste,

 

Het stond eerst op de router functie, maar daarna hebben we het verzet naar ap.

 

Moeten we ons dan verbinden op het nieuw netwerk dat ik heb aangemaakt? zo ja, we hebben 3 deco's. Nu mijn andere vraag is of de deco's automatisch met elkaar verbinden en of dat op ons toestellen ook gebeurd?

 

mvg

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5805
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Telenet modem verbinden met mesh systeem P9

@jennifer3 

Weet niet exact hoe jullie het gedaan hebben maar ik heb het bestaande netwerk gebruikt wat ik al had ingesteld op de wifi modem. Dus ik heb de Deco's ingesteld met dezelfde netwerknaam maar als jullie een andere naam gebruikt hebben dien je daar dus verbinding mee te maken. Zolang je dus die netwerknaam dus niet gebruikt en je op je oude naam blijft zitten zul je geen verbinding maken.

 

Ook bij de eerste deco die je instelt zal er je gevraagd worden om naar je wifi netwerken te gaan en dan komt er te staan bij wifi , Deco xxxx , je dient daar dan verbinding mee te maken , je toestel gaat terug naar de app en je kan een netwerknaam ingeven , bedenken.

 

Je deco's zullen automatisch met elkaar verbinden maar natuurlijk als er een dikke muur tussen zit is dit al moeilijker. Ik heb thuis ook meerdere muren dus ik heb ook meerdere deco's geplaatst. Daarnaast kan je ook eventueel de deco is de garage voorzien van een kabel naar een deco in je living of andere deco zodat het signaal beter doorkomt. Thuis heb ik beneden de keuken en daar de deco aan de switch verbonden met een kabel maar boven is de living en de modem en daar is ook een deco met kabel verbonden. De tussen staande torentjes die staan draadloos in verbinding met elkaar en heb dan ook nog eens alles in AP staan anders werkt Safespot+ niet.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.