Beantwoorden
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Telenet biedt twee eenvoudige zakelijke oplossingen voor bedrijfsinternet aan: Fibernet 200 en Fibernet 240 plus. Fibernet 240 plus is het uitgebreidste abonnement van de twee met een downloadsnelheid van 240 Mbps, een uploadsnelheid van 20 Mbps en een maandelijks volume van 4 TB.

 

 

 

Kleine broer Fibernet 150 leunt sinds kort dichter aan bij dat abonnement. De naamsverandering geeft de essentie al weg: Business Fibernet 150 heet voortaan Business Fibernet 200 wat de evolutie in downloadsnelheid weergeeft: voorheen kreeg je 150 Mbps, vandaag is dat 200 Mbps. Ook de uploadsnelheid stijgt: tot 15 Mbps van 10 Mbps. Tot slot krijg je een terabyte aan volume bij zodat je per maand 3 TB kan verbruiken. Fibernet 200 blijft 50 euro per maand kosten.

Eerder deze week sleutelde Telenet ook al aan de abonnementen voor consumenten. Het Fiber 100-internet, dat onder andere als onderdeel van een Whop-pakket beschikbaar is, komt vandaag met 200 GB aan datatransfervolume wat gelijk staat aan een verhoging van 50 GB.

 

Kleine broer 150/10Mbps  lijkt nu  na de GRATIS verhoging veel op business fluo home 200/15Mbps met 3TB vast volume.

http://www.zdnet.be/nieuws/179426/telenet-verhoogt-snelheid-en-volume-business-fibernet/

 

Als ik nu reken,ik betaal 92,56 euro voor business fluo home 200/15Mbps 3TB vast volume in 3 pack BTW in.

Neem ik nu Business fibernet 200/15 ook met 3TB vast volume hetzelfde  in 3 pack,kost 82.03 euro incl BTW.

verschil  is maandelijks 10.53 euro minder dan mijn huidige(hetzelfde) fluo home business.

HOE KAN DAT.

Hier onder kan je zelf samenstellen 

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/internet/business-fibernet/

0 Likes
40 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Geen idee. Ik ga dat ook even doen.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

(Alles exclusief BTW dat is makkelijker)
Wij betalen nu Fluo: 92,8967 (zonder verbruik)
Volgens de site Fluo: 86,50

Ons Fluo is: BF200, DTV, King 15, freephone EU

En daar stopt het niet wij hebben ook nog eens een ISDN 1BA van 49,00/maand

Hou er rekening mee: wij hebben geen BTW nummer dus daar moet nog BTW bijkomen.

Ik ga hier toch nog eens voor bellen...
Is het mogelijk om een fax op ISDN te zetten?
Dan kan ik die freephone Europe eruit gooien en dan die ISDN erin zetten of hoe dat ook gaat.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Voor indentiek hetzelfde belaal je  voor business fibernet  in 3 pack 200/15 met 3TB volume 10.53 euro minder.

Fluo home vandaag 200/15Mbps met 3 TB volume met indentiek hetzelfde 3 pack is gewoon 10.53 euro duurder voor mij.   ALLEBEI BTW IN GEREKEND

Ik heb

Business Fibernet 200 fluo home

FreePhone Europe

Digital TV

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

@robatoras ik heb het uitgerekend voor mezelf en het verschil is ongeveer 6,40 euro/maand
(er is nog €100 korting en die heb ik eerst terug bijgeteld)

Maar weet jij of het mogelijk is om een fax op ISDN te zetten?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Waarom niet voor iedereen een upgrade.

Ze verhogen wel hun prijs voor IEDEREEN

Ben benieuwd wat Mobistar binnenkort ga brengen,eens ze hier verkrijgbaar zijn.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Waarschijnlijk komt dat nog wel 🙂
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber


@Arthur2 schreef:
@robatoras ik heb het uitgerekend voor mezelf en het verschil is ongeveer 6,40 euro/maand
(er is nog €100 korting en die heb ik eerst terug bijgeteld)

Maar weet jij of het mogelijk is om een fax op ISDN te zetten?

 

Heb jij een ISDN via de Telenet oplossing of ISDN via Belgacom?

Anders eens overwegen om over te stappen naar Fluo met digitale Telefonie. Voor 2 gebruikers en met DTV (huur digicorder) ietsvan 98,5 € exclusief BTW.

Voordeel:Je hebt een volwaardige centrale met wachtmuziek, keuzemenu's, fax naar mail optie,mailbox, doorschakeling , Opnemen met je GSM, enz. Practisch .geen belkosten meer want per gebruiker 2000 belminuten naar vast en GSM in gans Europa.

Nadeel:je moet nieuwe VOIP telefoons kopen. Bijvoorbeeld de Dects van Panasonic voor een 200€ inclusief BTW (2 toestellen)

Jemoet ook werken via de Home gateway van Telenet ofvia een eigen router maar die moet dan in staat zijn om Qos in te stellen op bepaalde IP adressen (deze van de telefoons)

Steek er nog een King business bij aan 12.50€ per maand (met200 belminuten ipv 150) en dan kan je met je vaste lijnen en je gsm abonnement ook nog gratis bellen naar alle Telenetnummers (ondertussen toch ookmeer dan 1 miljoen gsm nrs en hoeveel???? vaste nrs.). Voorwaarde: BTW of ondernemingsnummer hebben.

En uit ervaring: kwaliteit is goed omdat Telenet zijn eigen kabel beheert kunnen ze de VOIP los van het reuguliere internetverkeer beheren.dit in tegenstelling tot andere VOIP providers die gevat zitten in het andere dataverkeer.

Let wel op:de beloofde kortingen zijn alleen voor nieuwe abonnementen of overstap van particulier abonnement naar businessabonnement. Niet om van de ene naar de andere fluoover te stappen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Ik ben geen beller.Heb de telefoonlijn gewoon uitgetrokken hier.Als ik Free phone opzeg,betaal ik meer voor 2 pack dan nu  in 3 pack.Telenet leg dat eens uit.Dat spel dat jullie spelen blijft niet duren.

Waarom betaal ik 10 euro meer met mijn fluo home busines dan business fibernet 200/15  vandaag

Ze zijn beiden identiek hetzelfde.

BTW van 21%  er bij elk product er  bij tellen dat weten we onderhand toch ! niet.

Als we niet mogen genieten van een upgrade,blijf dan van de prijzen af,en verhoog die niet.Vrouw Verdrietig

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

@igvfer ik heb een Belgacom ISDN centrale die overgeschakeld is naar Telenet door Telenet Solutions
Maar daar zit nog een contract op dus dat kan niet overgeschakeld worden naar freephone Business

Maar is het mogelijk om de fax op de ISDN te zetten zodat ik die analoge lijn kan wegdoen?
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Telenet duw die upspeed voor de business klanten omhoog zoals in Nederland Ziggo doet.

Daar spreken ze niet over de grote netwerf,daar doen ze het gewoon.

Stop met mensen zand in de ogen te strooien.

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

@robatoras er blijven over klagen heeft geen nut 😞 het enige wat we kunnen doen is wachten
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber


@Arthur2 schreef:
@igvfer ik heb een Belgacom ISDN centrale die overgeschakeld is naar Telenet door Telenet Solutions
Maar daar zit nog een contract op dus dat kan niet overgeschakeld worden naar freephone Business

Maar is het mogelijk om de fax op de ISDN te zetten zodat ik die analoge lijn kan wegdoen?

Ik weet niet wat uw contractuele verplichtingen zijn t.o.v. Telenet of eventueel nog voor de centrale op zich, maar ik zou toch eens met Business klappen als dit voor jou voordeliger zou kunnen zijn. Ik meen gehoord te hebben dat Telenet van zijn jaarcontracten is afgestapt.

Ik zou gewoon eens mijn fax aansluiten op die lijn en uit proberen. Laat dan iemand een fax sturen naar dat nummer en stuur er zelf ook een.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber


@robatoras schreef:

Ik ben geen beller.Heb de telefoonlijn gewoon uitgetrokken hier.Als ik Free phone opzeg,betaal ik meer voor 2 pack dan nu  in 3 pack.Telenet leg dat eens uit.Dat spel dat jullie spelen blijft niet duren.

Waarom betaal ik 10 euro meer met mijn fluo home busines dan business fibernet 200/15  vandaag

Ze zijn beiden identiek hetzelfde.

BTW van 21%  er bij elk product er  bij tellen dat weten we onderhand toch ! niet.

Als we niet mogen genieten van een upgrade,blijf dan van de prijzen af,en verhoog die niet.Vrouw Verdrietig

 

 



Fluo home business is (was, bestaat niet meer als nieuw product) een combinatie van telefonie en internet en DTV. Business fibernet 200/15 is een stand alone product. Appels met appels en Peren met peren vergelijken aub.

En dan heb je nog Fluo dat is de combinatie (digitale) telefonie + internet zonder DTV.

 

Business Fibernet 200/15 kost 50€

DTV et huur digicorder  20.41€

Allemaal exclusief BTW totaal: 70.41€ ex BTW

Fluo met telefonie 61€ ex BTW

Fluo met telefonie en DTV (huur digicorder): 76.50€ ex. BTW

Met digitale telefonie +2€ ex BTW

Prijzen recht van de folder afgeschreven.

En bovendien een dikke prijsvermindering voor Kong Business (alleen klanten met BTW of ondernemingsnummer)

onbeperkt bellen + onbeperkt sms + 5 GB data voor 30€ ex BTW (36.30 incl. BTW tegenover KONG 45€)

Eerste vrucht van de samengang met BASE?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Telenet verhoogt snelheid en volume Business Fiber

Je vergeet wel de korting  bij business 200/15

Combinatievoordeel  business fluo home -33,34 euro

Dan kost mij dat nog 92,56 euroVrouw Verdrietig

Tijd voor meer concurentie op de coax kabel.Koper is anno 2016 geen optie.

 

En sinds wanneer bestaat fluo niet meer

https://www2.telenet.be/nl/business/producten-diensten/alles-in-een/fluo/bestel-fluo/

0 Likes