Beantwoorden
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Ik ben naar hier doorverwezen door de Telenet helpdesk na verschillende zaken geprobeerd te hebben.

De Telenet website laadt met fouten, maar niet bij alle secties. Het gaat bvb. om de homepage, en vooral de sectie 'Klantenservice'. Zie screenshots:

image.pngimage.png

 

Systeem: Windows 10 Pro, Google Chrome

Geen problemen in Edge. Wel kleine fouten in IE11. Website werkt goed op 2 andere toestellen (zelfde config) en op m'n androïd smartphone.

Het is ook de enige website waar ik problemen mee heb, al de rest geen enkel probleem. Ik ga dus niet van browser veranderen enkel en alleen voor Telenet.

Reeds ondernomen stappen:

- Flash geherinstalleerd

- Cache en cookies gecleared

- Adblockers en tracking cookies blockers gedisabled voor de site

- Chrome geherinstalleerd

- Firewall gedisabled

 

En nu?

0 Likes
14 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet website laadt met fouten.

https://www2.telenet.be/nl/

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/

 

Geen enkel probleem met Mozilla Firefox, niet met 55.0.3 (64-bit) noch met 52.3.0ESR (64-bit). Ook niet met Google Chrome 61.0.3163.79 (32-bit) en Internet Explorer 11.x. Het duurt soms wel even voordat alles geladen is.

 

Heb je het al geprobeerd met die adblocker volledig uit te schakelen? Beschik je over de meest recente versie van Flash? Ik meen dat er juist een nieuwe versie van Chrome beschikbaar is, zeker dat het die versie is dat je geïnstalleerd hebt? Gebruik je misschien een aangepast HOSTS bestand?

 

Probeer het anders eens met deze Google Chrome Portable, gewoon om te testen: https://portableapps.com/apps/internet/google_chrome_portable

 

Flash instellen:

https://helpx.adobe.com/be_nl/flash-player/kb/enabling-flash-player-chrome.html


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Was ik nog vergeten te vermelden: het is Chrome 64-bit, wel degelijk de laatste versie, net zoals Flash. Alle mogelijke blockers gedisabled. Geen aangepast HOSTS bestand, tenzij er iets op de achtergrond gebeurd is waar ik me niet van bewust ben, althans niet bewust/met opzet aangepast.

 

Wat andere browsers betreft, dat heb ik al uitgelegd. Ik zou tot in het oneindige alle mogelijke bestaande browsers kunnen gaan testen, maar ik ga echt niet van browser veranderen omwille van 1 enkele site, die ik dan ook nog eens niet zo heel dikwijls bezoek. Chrome is zowat de meest gebruikte browser ter wereld bovendien. Ik heb absoluut geen enkel probleem met surfen naar om het even wat, behalve dus momenteel met Telenet. En ja, er is ook een toestelcomponent blijkbaar, aangezien ik geen probleem heb op 2 laptops, met dezelfde configuratie.

0 Likes
Area57_1
Experienced Veelweter
Berichten: 311
De race is begonnen! WOW! De magic number! De vernieuwde WIGO?

Telenet website laadt met fouten.

Probeer eens in een incognito venster.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet website laadt met fouten.


@Area57_1 schreef:

Probeer eens in een incognito venster.


Ik leer iets bij Verlegen smiley uitdrukking die ik nog niet heb gehoord. Graag uitleg over hoe en wat dat is.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Exact hetzelfde probleem ...

0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Je kan in Chrome een 'incognito venster' openen via het menu rechtsboven. Zo kan je surfen zonder dat je browsegeschiedenis, cookies, sitegegevens, gegevens die je op formulieren invult ... opgeslaan worden.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet website laadt met fouten.


@LucVR1 schreef:

Je kan in Chrome een 'incognito venster' openen via het menu rechtsboven. Zo kan je surfen zonder dat je browsegeschiedenis, cookies, sitegegevens, gegevens die je op formulieren invult ... opgeslaan worden.


De zelden keer dat ik Chrome gebruik, dan duw ik gewoon Ctrl+Shift+N. Onder Firefox is het Ctrl+Shift+P.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet website laadt met fouten.


@LucVR1 schreef:
Wat andere browsers betreft, dat heb ik al uitgelegd. Ik zou tot in het oneindige alle mogelijke bestaande browsers kunnen gaan testen, maar ik ga echt niet van browser veranderen omwille van 1 enkele site, die ik dan ook nog eens niet zo heel dikwijls bezoek. Chrome is zowat de meest gebruikte browser ter wereld bovendien. Ik heb absoluut geen enkel probleem met surfen naar om het even wat, behalve dus momenteel met Telenet. En ja, er is ook een toestelcomponent blijkbaar, aangezien ik geen probleem heb op 2 laptops, met dezelfde configuratie.

Zoals gezegd heb ik geen probleem met (Portable) Chrome. Dit is de standaard installatie, waar ik geen enkele instelling heb gedaan. Als het op andere toestellen wél werkt, dan lijkt de logische conclusie me dat het aan jouw configuratie (Windows en/of Chrome) ligt. Vandaar dat ik voorstelde om het met eens met Portable Chrome en/of Portable Firefox te proberen. Je kan die downloaden via portableapps.com en je installeert in principe (hoogstens een paar sleutels in je register) niets, dus ik zie geen reden waarom je het niet zou proberen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Portable Chrome geprobeerd. Ik merk hier toch wel enkele ongewone zaken. De Telenet website heeft éénmalig goed gewerkt, nl. voordat ik ingelogd was met m'n Google account. Eens ingelogd en al m'n Google settings gesynchroniseerd, doet hetzelfde probleem zich weer voor.

 

Het niets installeren klopt niet, er wordt wel degelijk een programma-folder aangemaakt. Het rare is dat ik die installatie enkel en alleen kan uitvoeren in de folder waarin het installatiebestand ook gedownload is (via Edge is dat in een C:/users ... folder, via Chrome is dat in de Download folder). Als ik een andere installatiefolder wil selecteren, krijg ik telkens de boodschap dat die ongeldig is.

 

Dat er een toestelcomponent is, lijkt me inderdaad logisch aangezien het op m'n andere toestellen inderdaad wel werkt. Maar het probleem doet zich eveneens enkel voor met de Telenet website, dus lijkt het me eveneens logisch dat er ook een probleem is specifiek gelinkt aan de website.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet website laadt met fouten.

Dat het na synchroniseren niet meer werkt is voor mij de bevestiging dat het aan jouw instellingen ligt.

 

Over Chrome Portable: buiten enkele registersleutels wordt er niets geïnstalleerd. Je dubbelklikt op de EXE en dan kan je normaal gezien de locatie kiezen waar het pakket moet uitgepakt worden. Dit is dus hetzelfde als een ZIP/RAR/7z-bestand uitpakken. Iets uitpakken is niet hetzelfde als installeren. Als je daarna dubbelklikt op GoogleChromePortable.exe, dan wordt er ook niets geïnstalleerd. Chrome Portable wordt dan gewoon opgestart.

 

Ik gebruik W7 en kan uitpakken in eender welke locatie. Ik vermoed dat jij W10 gebruikt? Was ik van jou, dan zou ik mijn mappen (Downloads, My Documents, My Music, ...) indien mogelijk verhuizen van C: naar D:.

 

Zelf heb ik overigens problemen met o.a. netweters.be. Dat is o.a. te wijten aan het HOSTS-bestand dat ik gebruik, maar ook aan de instellingen en add-ons van Firefox. Helaas weet ik niet welke, maar als ik met Portable Fx werk, een standaard versie waar ik geen enkele instelling gedaan heb en HOSTS uitschakel, dan werkt het wél. Voor mij is duidelijk dat het probleem aan mij ligt, dus ik ga geen vinger wijzen naar Telenet.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Aan mijn Chrome instellingen bedoel je? Die worden gesynchroniseerd, waarom werkt het dan wel op 2 laptops met dezelfde instellingen? En ik heb inderdaad W10, op alle 3 de toestellen, ook met alle instellingen hetzelfde. Het toestel waar ik het probleem ervaar is een Intel NUC kit waar enkel het OS en software op staat. Mijn data staan op een Synology NAS. De "My Documents" folder had ik al verhuisd. Voor de "Downloads" zag ik er niet direct het nut van, ik bewaar daar niks in.

Ik wil Telenet op zich zeker van niks beschuldigen, maar aangezien dat de enige website is waar ik problemen mee heb, is er daar toch ook een component?

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5216
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Telenet website laadt met fouten.

Aha, dus op de andere toestellen synchoniseer je dezelfde account? Dat is idd wel raar dan dat het daar wél werkt. Ik zou toch proberen om uit te zoeken wat het verschil dan is. Werk je misschien met een andere antivirus of zo?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

Euhm, ja, tuurlijk dezelfde account  ... ik vind het een beetje vreemd dat je veronderstelde dat het een andere account zou zijn. Dat vind ik nu net het gemak van de Chrome browser. Op elk nieuw toestel dat je in huis haalt niet opnieuw al die instellingen goed moeten zetten, favorieten ex- en weer importeren ... gewoon inloggen en klaar. Neen, geen andere antivirus en firewall, het zijn 3 identieke configuraties: W10 64-bit en Chrome. Zeker de Chrome instellingen zouden dus echt compleet identiek moeten zijn. Er zit misschien ergens diep verborgen hier en daar een minuscuul verschil in de W10 instellingen want die heb ik wel manueel moeten doen, maar ik zou begot niet weten waarom dat het verschil zou verklaren.

 

Op alle 3 de toestellen log ik trouwens in met dezelfde Microsoft account. Dit laatste omdat MS ook daar een synchronisatie van instellingen belooft, maar daar heb ik absoluut niks van gezien, maar da's een andere discussie 🙂

0 Likes
LucVR1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 8
Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Telenet website laadt met fouten.

En iets wat ik misschien nog niet vermeld heb: Mijn Telenet werkt wel zonder enig probleem.

0 Likes