24748
netweters
|
152261
antwoorden
|
20684
vragen
|
Sedert enkele weken hebben we een F@ST3896LG-TN modem van Telenet. Die staat in de garage en we hebben geen goede wifi dekking in huis.
Ik ben geen voorstander van pods van telenet te huren maar dacht een third party mesh wifi systeem aan te kopen. Bvb tp link deco x60 of zo. Is dat aan te raden? Werkt dat goed in combinatie met de modem van telenet of ben je min of meer toch "verplicht" om die pols van telenet te huren?
Wij hebben dezelfde modem met daarachter een deco X50 mesh WiFi. Op elk verdiep staat er een X50. Overal perfecte WiFi. Maar zoals al gezegd moet je wel in de telenet modem de WiFi uitschakelen.
Heb je een netwerk kabel tussen de verschillende x50 units of communiceren ze via wifi met elkaar? Wij hebben betonnen welfsels en ik heb schrik dat ik tussen de gelijkvloers en 1ste verdieping te weinig bereik gaan hebben om ze draadloos te verbinden
Wij hebben in elke slaapkamer een netwerkpoort. In elke X50 zit dus een netwerkkabel.
Van de modem in de garage ligt er een utp kabel naar de living en meer niet. Ik zou eventueel wel van in de garage een gat door de welfsels kunnen boren naar de bovenverdieping om er een utp kabel door te steken.
Mijn echtgenote werkt van thuis uit en zit bijna constant in meetings en zo. Daarnaast wordt er af en toe games op de xbox gespeeld en we streamen soms met 3 tegelijk een film of serie of zo...
Welke mesh wifi set zou je aanraden?
Volgens mij is een deco X50 wel voldoende. Je moet echter wel goed opletten als je deze bekabeld wil aansluiten.
De eerste X50 moet achter u modem staan. De volgende(n) X50 moet achter de eerste X50 staan.
Algemene vragen over de functie Ethernet backhaul van uw Deco | TP Link België