Beantwoorden
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Als ik mac filtering wil stopzetten moet ik dan voor ik 'uitschakelen' aanklik eerst de toestellen verwijderen die ik in de lijst had gezet.
tnx

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: mac filtering stopzetten

0 Likes
20 reacties
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

goh man het gaat van kwaad naar erger.

ik heb momenteel van mijn laptop een hotspot moeten maken (tethering) om mijn smartphone online te krijgen.

Er gaat inderdaad iets grondig fout bij het opslaan van instellingen vrees ik. 
En, helaas pindakaas, die jongens en meisjes die je aan de telefoon krijgt zijn wel supervriendelijk, maar kennen er blijkbaar niks van. 😞
't is dus om te janken.

Heb al modem resets uitgevoerd tot in den treure.
Ik ben nu echt ten einde raad. Niks werkt hier nog, behalve mijn laptop blijkbaar. Die durf ik dus ook niet uit die MAC lijst verwijderen want dan is het helemaal om zeep vrees ik.

Ik had NOOIT die mac filtering mogen instellen, maar spijt komt altijd te laat zeggen ze. Das duidelijk.

Als je in mijn Telenet de mac-adressen op uitgeschakeld zet, daarna de modem herstart. Op je tablet de wifi verbinding vergeet. Daarna de SSID van je wifi selecteerd en je wifi wachtwoord invoert. Wat gebeurt er dan?

heb ik vorige week geprobeerd. dan gebeurt er niets. Ik had zelfs de tablet uit die lijst verwijderd , dan alles gereset. Gaf geen oplossing. IK heb toen het mac adres van de tablet in die mac lijst moeten terugzetten om mijn tablet terug online te krijgen.
Ik heb vandaag de tablet en de smartphone uitgeschakeld EN  uit de lijst verwijderd. De modem gereset...  
NIKS meer , nada, 0,0.
Dus ik dacht ok, beiden terug in de lijst zetten en het zal wel opgelost zijn. Nee hoor. Krijg die niet meer toegevoegd.
Telkens ik dat probeer krijg ik de foutmelding 'oeps er ging iets mis'. Wat een geknoei.
Das nu een hele week dat ik daar mee bezig ben.

Denk er serieus over na om, na bijna 30 jaar, Telenet de rug toe te keren 😞

0 Likes
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

@friesje 

Als je mac filtering wil toepassen dan doe je dit op een eigen router, niet op een router beheerd door telenet, dat is miserie vragen.

Uw probleem zal gewoon zijn door de problemen die telenet heeft dat uw gemaakte instellingen niet opgeslagen worden. Als je nieuwe toestellen wil toevoegen moet je natuurlijk die filter kunnen uitschakelen.

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

@Christof75: ik heb helaas geen eigen router en zou ook niet (meer) weten hoe ik zo'n ding moet aansluiten. Heb dat vroeger, heel lang geleden, allemaal wel eens gedaan... maar heb daar nu echt geen zin in. 

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5204
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

off topic

Waarom altijd dat gezever om de spullen van Telenet niet te gebruiken. Er is nu inderdaad een serieus probleem bij Telenet. Bij mijn weten de eerste keer in al de tijd dat Telenet bestaat. Dat is inderdaad geen excuus, maar dat gebeurt. Het heeft altijd al goed gewerkt, dus zal het wel terug goed werken. Het enige verschil tussen eigen spullen en die van Telenet is: bij eigen spullen zijn er ook mensen die een ernstig probleem hebben. Bij het gebruik van de spullen van Telenet zijn er meerdere klanten gelijktijdig getroffen door eenzelde probleem. In beide geallen: om het in een stijl te schrijven die hier nu regelmatig gebruikt wordt, is het dan de schuld van diegene die het probleem heeft. Wat larie en apekool is. Informatica is zo complex geworden dat het geen exacte wetenschap meer is. Noem mij één besturingssysteem (OS) dat foutloos is. Dat bestaat doodgewoon niet. De verschillende besturingssystemen veranderen steeds, soms zonder maar dikwijls met invloed op de programma's of apps die onder dat systeem werken. De klanten gebruiken verschillende versies van de verschillende besturingssystemen. Alles moet steeds op alles blijven werken. Wat een utopie.

Ex-Netweter
 

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?


@janne_man  schreef:

off topic

Waarom altijd dat gezever om de spullen van Telenet niet te gebruiken.


1) Telenet-spullen functioneren vandaag niet. Functionaliteit ontbreekt of werkt gewoon niet.

2) Nooit garantie dat bestaande functionaliteit blijft werken: Telenet kan functionaliteit uitschakelen, tegen extra betaling beginnen aanbieden, etc.

3) Omdat Telenet-spullen (geanonimiseerde) gebruiksdata verzamelen:

Ik geef het maar mee.

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

kan jou alleen maar bijtreden Janne_man :)... behalve met 1 opmerking : Informatica is NOOIT een exacte wetenschap geweest 🤣. Ik draai ook al wat jaren (dos-tijdperk, Linux, 14.4 modemkes met de leuke 'handshake' enz... ) mee en weet normaal vrij aardig mijn plan te trekken. Maar het wordt er inderdaad niet simpeler op. 

maar bon 

alle gekheid op een stokje en om een lang verhaal kort te houden.... 

De problemen zijn opgelost! 
Alles weer vlot online!
Er is ne schat van nen technieker langs geweest en die had het op een paar minuutjes opgelost. 

Blijft me wel een raadsel waarom Telenet toestaat dat je bepaalde wijzigingen kan/mag uitvoeren, maar als je die ongedaan wil maken je doodleuk die rechten niet meer hebt en er apart iemand moet voor langskomen die die rechten wel heeft. Lijkt me een dure grap op deze manier!
Voor de rest ben ik ik al 27 (haha) jaar trouwe en tevreden klant bij telenet en dat gaat dus voorlopig zo blijven!
Dankjewel allemaal voor de wijze raad en het geduld 😉

en mss nu toch maar eens uitkijken voor zo'n aparte router ;)...
tips welkom 🤗