24772
netweters
|
152594
antwoorden
|
20720
vragen
|
Hallo,
ik heb een Internet Fiber 100 (Whop)-abonnement met een beloofde downloadsnelheid van 100 Mbps, maar ik geraak maar aan zo'n 23.2 Mbps (andere test gaf 25.6 Mbps en Telenet-test beweert 36.73 Mbps ?), ondanks schijfopruiming en defragmentering. Dit is nu al zo'n 2 weken en maakt het werken op mijn computer bijzonder ongezellig. Kan het toch aan mij (mijn computer) liggen, of zou het te maken hebben met bvb teveel aansluitingen op deze lijn van Telenet in mijn buurt ?
mvg
Jan
Niks van AVG doen daar krijg je alleen maar problemen van.
Betaal je voor AVG als antivirus? Wang als je dat niet doet kun je dat best verwijderen.
Maar al je toch gaat upgraden dan zou die driver vanzelf ook moeten updaten dus dan hoef je dat zelf niet meer te doen.
Probeer eens of chrome tegoei werkt? 🙂
@Zjanonymovic schreef:Tiens, ik krijg nu geregeld
(en totaal ongevraagd) de vraag om in te tekenen op zo'n abonnement van AVG om alle drivers
automatisch te laten updaten. Zou je zoiets overwegen ?
Dan heb je waarschijnlijk AVG Free... Die vraagt inderdaad regelmatig om te upgraden naar een betalende versie van AVG die veel meer kan dan alleen maar virussen tegen houden. Dat kan je dus best niet doen en het is meestal een beetje zoeken waar je op moet klikken om die opzie te kiezen.
AVG Free is volgens mij een van de beste gratis antivirus programmas, maar als je er toch voor wil betalen zijn er volgens mij wel betere te vinden.
Trouwens, gratis drivers updaten is in mijn ogen geen goed idee. Je weet niet wat een nieuwe driver juist allemaal gaat doen op jouw systeem en compatibiliteit wordt maar zelden goed getest. Het is volgens mij dus belangrijk dat je de release notes van zo'n nieuwe driver leest VOOR je de update uitvoert.
Programma's die drivers updaten zijn echt gevaarlijk en zorgen alleen maar voor problemen.
@BertXL mijn ervaringen met AVG zijn heel slecht dus raad ik het ook niemand aan. Windows defender is eigenlijk vrij goed en je hebt geen last van al die meldingen.
@Arthur2: ik heb er nog nooit echt problemen mee gehad... enkel last van de berichten. Maar die berichten had ik bij McAfee ook en die stopte met upgraden na 6 maanden proefperiode (zonder verwittiging eigenlijk).
Iedereen zal zo wel zijn eigenlijk ervaringen hebben zeker?
@BertXL schreef:@Arthur2: ik heb er nog nooit echt problemen mee gehad... enkel last van de berichten. Maar die berichten had ik bij McAfee ook en die stopte met upgraden na 6 maanden proefperiode (zonder verwittiging eigenlijk).
Iedereen zal zo wel zijn eigenlijk ervaringen hebben zeker?
Mcafee vind ik persoonlijk ook slecht (maar nu dat het door Intel is overgenomen heb ik geen idee)
Maar ik betaal dan ook voor antivirus (Norton) als ik een gratis antivirus zou nemen zou ik gewoon Windows defender nemen en dan af en toe eens scannen met malwarebytes.
Maar van AVG heb ik al last gehad bij vrienden en heb ik ook al veel slechte dingen over gehoord daarom.
Principis schreef:
Maar ik betaal dan ook voor antivirus (Norton) als ik een gratis antivirus zou nemen zou ik gewoon Windows defender nemen en dan af en toe eens scannen met malwarebytes.
Maar van AVG heb ik al last gehad bij vrienden en heb ik ook al veel slechte dingen over gehoord daarom.
ik betaal zelf voor Webroot SecureAnywhere maar heb op andere PCs die ik onderhoud (oa van mijn ouders) wel AVG free geinstalleerd en nooit problemen mee gehad. Norton heb ik geen ervaring mee.
Met de allereerste versie van Windows Defender heb ik wel ooit problemen mee gehad, daarom dat die ik systematisch uitschakel na de installatie van Windows. Misschien is die ondertussen wel goed geworden, maar mijn ervaring uit het verleden was anders...
Maar we zijn een beetje afgeweken van het onderwerp
Hè hè, stelletje afwijkers !
Dus, ik begrijp: in ieder geval niet ingaan op aanbiedingen van AVG, noch m.b.t. betalend anti-virusprogramma, noch om driver-update-abonnement te nemen.
Dat van die wifi-driver snap ik dus nog altijd niet, maar is misschien niet zo erg.
Ik heb Firefox vernieuwd, en dat leek dus terug in orde, maar nadien weer niet en er verschenen om de haverklap pop ups met "Een script op deze pagina is bezig of ...". Op de website van Firefox las ik iets om dergelijk probleem op te lossen. Probleem is dat ik dikwijls (te) veel websites open staan heb, dus zal ik eerst 1 website tegelijk open houden om te zien of het met één welbepaalde site te maken heeft.
Ik ben van I.E. weggegaan omdat meerdere mensen zeiden dat ik beter Firefox kon gebruiken. Als ik aan 5 personen vraag welke browser de beste is, krijg ik zeker ook 5 verschillende antwoorden ? 🙂
Je kan Firefox eens volledig verwijderen en opnieuw installeren. En IE is rommel dus goed dat je daar vanaf bent 🙂 ik denk dat chrome het beste is (dat is ook de meest gebruikte browser).
Ik zal straks als ik tijd heb nog eens zoeken naar een wifi driver die een beetje makkelijk is om te installeren.
Kan ook zijn dat ik het pas morgen doe ik moet nog wiskunde leren al zou dat niet lang mogen duren.
En van dat AVG gedoe: je kan een betalend abonnement nemen. Maar misschien is er een goedkoper/betere antivirus.
Ik weet ook niet wat het verschil is tussen betalend en gratis?
edit: Blijkbaar bijna niets, in ieder geval bij de nieuwste versie. Zorg dan wel dat je de nieuwste hebt 🙂
Ok, thx. Ik zal eens proberen om Firefox volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Als ie dan nog eens kuren krijgt, schakel ik over op Chrome !
@Arthur2 schreef:
Je kan Firefox eens volledig verwijderen en opnieuw installeren. En IE is rommel dus goed dat je daar vanaf bent 🙂 ik denk dat chrome het beste is (dat is ook de meest gebruikte browser).
Op dat gebied zijn we het dan wel eens: ik verkies ook Chrome!